Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Php script.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-09-08, 12:03 #1
Nicke85 Nicke85 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Nicke85 Nicke85 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Hej!
Okey, nämnde i en tidigare tråd, att jag nog skulle fixa det här med php script själv.
Men, så blev det inte. Jag får ingenting att funka. :unsure:

Så jag tänkte. Varför inte be någon annan fixa scripten åt mig? Mot betalning eller annat.

(Om min hemsida, ifall du vill veta)
Min hemsida, kommer handla om, sånt som jag tycker är intressant. Så om jag hittar något as häftigt på internet, så kommer jag sedan publicera det på min hemsida. Vad jag just nu tänker på är mestadels.

Mobilrelaterat. Att lägga upp freeware bilder, spel, hjälp och sånt. Det ska vara gratis att få lite bra underhållning till mobiltelefonen. Besökarna ska kunna ladda ner saker till sin egen dator och sedan för över till mobiltelefonen. Även erbjuda Wap länkar.

Roliga bilder. Roliga filmer. Online spel. Humor. Historier. Skämt.

Länkarkiv. Jag avskyr när jag hittat en asbra hemsida, för att sen veckan efter ha glömt adressen dit. Så favorit länkar och sånt kommer finnas med i länkarkivet, som jag planerar att ska bli väldigt stort.

Okey, min hemsida kommer nog inte bli jätte populär, men ändå, kommer jag att försöka att hjälpa andra små men bra hemsidor att synas. Genom schyssta bannerbyten och länkarkivet.

Kort sagt, jag vill skapa en hemsida, som jag själv skulle trivas på.

Script jag behöver. (Utan Mysql inblandning, filändelsen på mina sidor kommer vara *.php)

1. Meny script.
Eftersom jag nog kommer uppdatera menyn ofta, behöver jag ett script... Som hämtar menyn från nånstans. t ex: design/meny.php
Detta underlättar för mig så att jag slipper ändra om på varje hemsida. Kolla på bilden jag bifogat. Har ramat in menyn i röd färg. Hela menyn är i tabell form.

2. Spotlight länk.
Till höger på sidan kommer jag presentera, sidor som gjort ett schysst bannerbyte med min hemsida. Detta ger hemsidorna bättre uppmärksamhet, samt så ger den korta beskrivningen chans till att locka mer besökare som blir intresserade. Det är fem platser.
Om jag tänker efter, så kan det nog funka med samma script som i meny scriptet. Jag vill att det ska hämtas en sida, innehållande dom där bilderna/länkarna. Visst jag skulle kunna använda Iframe och hämta en sida. Men iframe, känns ostabilt. och jag vill hellre ha i php.

3. Banner-rotator.
En enkel banner rotator. Där jag enkelt kan ändra/lägga till banners... i ett textdokument kanske? Storlek 468x60. Denna banner kommer synas på alla av mina sidor. + så vill jag ha en liten banner rotator också i storleken 88x31. Denna lilla banner kommer att visas 4 gånger. För att mina bannerbyten ska få maximal chans att synas.

Okey, nu till frågan. Om någon skulle fixa dessa script till mig. Så att dom funkar. Kan skicka min mapp med hemsidan.
Hur mycket skulle du vilja ha betalt? (Så att jag vet, får pengar den 23:e)

Eller skulle du, kanske vilja ha din länk + beskrivning längst upp på sidan till höger, för alltid?
Man kan ju alltid gissa på att jag får minst 100 unika besökare varje dag.

Ps: Hoppas jag skrev på rätt plats här i forumet.

MVH
Nicke85 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017