FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjo!
Jag upptäckte idag via en referer till min blogg att den listas som nummer 5 när man söker på "translate" på MSN Search. Tidigare har jag sett att jag kommer på 8:e plats när man söker på "blogg". Gör man samma sökningar på Google kommer jag inte ens på dom 10 första sidorna. Så hur kan detta vara möjligt? Det är ju 10 miljoner träffar på "translate". Jag har inte överdrivet många länkar till mig och den har bara funnits i ett par månader. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det florerar en del idéer kring att msn skulle "belöna" nya siter (tvärtemot vad google gör) för att sedan låta dem sjunka ner i resultaten.
Jag har egentligen inga fakta på det mer än att jag kan säga att det inte är helt orimligt, har själv haft siter som har legat #1 på väldigt kluriga termer för att nu börja dala lite lätt.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag har själv tagit top5 på tuffa keywords i början för att sedan kastas ut ur racet igen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Aha. Ja, det låter rimligt. Men ändå lite överdrivet. Min blogg har inte såå mycket med "translate" att göra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Validating
|
Detta gjorde även Google för ett år sedan.
Idag är det tvärt om på Google, mycket kontroller innan man kommer med. Men, ha tålamod!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är inte direkt så att jag lider av det, TjörnDesign. ;-)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|