FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hoppas jag valde rätt forum.. jag undrar om någon vet om man får "låna" länkar från en sida till sin egen sida? exempel: jag tar en länk från www.snyggabrudarpåinternet.se/galleri/ojoj.jpg och lägger till den på min egen sida www.ännusnyggarebrudar.se/galleri, Lite konstigt skrivet men är jätte trött
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
NEJ.
sök i forumet så hittar du förklaringen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Är nog dålig på leta hittar inget :/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Se även denna tråd för allmänna pointers: http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...t=9712&hl=&s=wn
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Inte mycket till hjälp men tack iaf.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ok kan vara lite hygglig eftersom du skickade ett pm sök på djuplänkar
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan inte länka in någon annans material i din egen hemsida. I synnerhet inte en bild. Då begår du ett upphovsrättsbrott.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag menade typ som free6.com osv det måste väl vara okej?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Efter en snabb koll på free6.com så framstår det mer som en reklamsite mao. så är det innehavaren av bilderna som gett free6 tillstånd att använda dem i reklam för innehavarens site.
Absolut inte samma sak som att publicera bilder på din sida. Du kan möjligtvis länka in en bild om du klart och tydligt redogör för var bilden kommer ifrån och vem som innehar rättigheten, det där har också diskuterats i en annan tråd men då gällde det att vissa andra webbsidor i en frame vilket inte heller är samma intrång på URL etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad free6.com anbelangar så tror jag knappast att all den informationen blivigt godkänd osv. Det är nog snarare en fråga om ömsesidigt "dont give a damn"...
Apropå att använda andras bilder länkade från deras sida, så är det inte ok.. för det första så är alla bilder copyright skyddade, för det andra så tar du bandbredd från den som hostar bilden. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|