FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Med sorg i hjärtat måste jag konstatera att min trotjänare en IBM-skärm 21" inte orkar längre. Måste allt som oftast köra i upplösningen 1600x1200 och skärmen som jag har idag mäktar bara detta i 60Hz och flimmrar otroligt i detta läge. (Om jag ökar frekvensken blir typsnitt och ikoner horribelt fula och konstiga). Har behov av att kunna växla mellan olika upplösningar, men 1600 är den jag kör mest.
Vad har ni för erfarenheter och vilken bildskärm använder du och vilken upplösning? Bör jag välja en platt eller vanlig skärm? Alla tips mottages tacksamt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har en 19" NEC FP955 crt som klarar upp till 2048x... i 60 hz. 1600x1200 fixar den i 85Hz.
Jag vill dock byta mot två st 19" tft och då duger 1280x1024 gott och väl. 17" tft funkar nog också lika bra med samma upplösning. MVH. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Mitt tips är att du tittar på Apple's Cinema Displays. Riktigt bra skärmar som även fungerar för färgkänsliga designjobb.
Att de dessutom ser mycket trevliga ut gör ju inte saken sämre. Fungerar fint på pc med DVI. Genväg: http://tinyurl.com/9zwfg |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|