FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
"Går ut på att lura folk". Ok, de har inte särskilt schyssta affärsmetoder, men enda skillnaden på att ta 2950 för whatever.com som de gjorde i artikeln och 50000 som "någon" här på forumet vill(e) ha för afterski.se för ett tag sen är 47050. De lämnar dig med ett val, vem har sagt att de ljuger heller egentligen, de kanske köper domänerna själva om inte företagaren säger ja.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Uppenbarligen har de en bra affärside eftersom folk är dumma / lata nog att gå på det. Deras verksamhet är inte olaglig, det är fakta. Där slutar jag argumentera då jag VET detta och det räcker för mig.
Det är upp till var och en att avgöra om man vill köpa en domän för x antal tusen. Låt mig dra en vild chansning, har du köpt domäner av euweb eller varför är du pissed på dem och dömer dem utefter dina värderingar? Det är en sak att ha åsikter, det är en annan sak att anklaga bolag för att bryta mot lagen & att påstå att de "förtjänar ett och annat" för att de har ett upplägg som kan anses oetiskt eller omoraliskt.
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Nej, jag har inte köpt någon domän av dem, däremot tänker jag på dem som du kallar "dumma / lata" som inte vet bättre, eller som inte vill att ett domännamn som liknar deras skall riktas till en porrsida.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Intressant att deras domännamnssökning är en länk till domaininfo
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() ![]() |
|||