FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har surfat runt ikväll som vanligt sista tiden och upptäckt att vissa webmasters gör sitemaps på sina andra domänadresser och sätter ut som länkar tex
Kalle har 5 domäner www.domain1.com www.domain2.com osv På varje domän så har Kalle 4 undersidor med dom andra domännamnen tex www.domain1.com/domain2.html På varje av dessa 4 undersidor på domänerna så är det ca 20-40 länkar till dom andra domänernas undersidor dvs typ som sitemaps. Tjänar man nånting på att göra sånt här? Jag har för mig att googlebot typ ser så här på det: 1 länk från en domän = 1poäng 2 länkar från samma domän = 1,5 poäng 3länkar från samma = 1,75 o.s.v Dvs länkarna blir mindre värda om man har desto fler.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om du syftar på tjänster som Make Me Google och liknande, så har de redan börjat möta motåtgärder och de som inte gjort det än är i riskzonen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Dock fick jag uppfattningen av att frågan var angående sitemaps på undersidor på en annan domän, d.v.s inte massa olika topdomänlänkar utan underlänkar till andra egna sidor. Och nej, det är inget att sattsa på, i vissa fall kanske det ger aningen bättre rank på sidorna som länkas men på dom länkande sidorna är straffet desto större. Fixa temade inlänkar och katalog listningar ist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||