FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Någon mer som haft problem med dynamiska skript så google indexerar en hel del sidor? Frågan är om jag får fram 40.000 dynamiska sidor i sökresultaten om man söker på min sajt senare.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Trafik i sig är väl inget självendamål...!?
Jag hade nog varit lite misstänksam om liknande graf visats på någon av mina sajter. I alla fall om det inte är förknippat med någon annan typ av aktivitet, typ annonsering eller liknande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har G haft sajten i sitt index sedan länge? Om inte var det nog den obligatoriska djup-crawlen som äger rum när G bestämmer sig för att ta med dig i sitt index.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag hade en gammal site en gång där det var en liten kalenderfunktion där man kunde klicka sig fram och tillbaka på månaderna/åren...både framåt och bakåt i tiden. Tyvär hade jag ingen begränsning framåt i tiden så vissa sökmotorer klickade sig glatt fram måååånga år framåt (och bakåt) i tiden...
![]() Se till så att du inte har liknande "evighetssidor" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har du flera URLs till samma sida? Det är lätt hänt då man använder sig av querystrings eftersom man ibland utelämnar en querystring för att låta scriptet gå på defaultvärde eller om man kastar om ordningen på querystrings (Möjligt att G kan hantera en omkastning ändå. Inget jag vet något om). Jag föredrar att användar URL rewrite på servern (mod_rewrite för Apache) då det medför att man tvingas tänka till och planera alla URI.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har hört flera rapporter om att Googlebot freaker. Kan ha att göra med att det är ny Google dance på gång?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag skulle nog snarare gissa på att det var en kombination av faktorer.
Nobody: vad jag förstår så uppdaterar Google nu sitt index för att få med ännu fler sidor, så detta skulle definitivt kunna ha en del med saken att göra. Pontus: Har du gjort ändringar i scriptet? för mig låter det som att du har ett infinitestep. Detta kan tyvärr påverka din ranking så se över det. Konervo: G och vi själva hanterar URI grouping. Passa dig dock med session-ids. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|