FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Google behåller ledningen med 46.2% av sökmotormarknaden mot Yahoo's andel på 22.5% och MSN på 12.6%
Hela undersökningen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vill gärna se lite svensk statistik för det!
Det är trevligt att rapporten visar sen förra månaden också, ska se intressant att följa MSNs utveckling när IE7 lanseras och framförallt när Windows Vision lanseras. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Min uppfattning är den att svenskar tycker om Google väldigt mycket. En vild gissning skulle jag tro 60% eller mer använder Google. Beror ju också på om man ska räkna med de automatiska sökningar som göra på msn.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Och yahoo är nog inte så stor i sverige som internationellt (tänker framförallt på usa)
Fast det kan vara intressant att se hur msn skiljer sig från sverige och internationellt, google är säkerligen mycket högre i sverige som Fredrik säger, men det hade varit roligt att se hur det verkligen är. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Är er data tillförlitlig, dvs är siterna ni mäter på inom olika segment och mäter "olika" grupper av kunder? 237k låter lite för att kunna göra en säker analys tycker jag? Använder ni er av bättre metoder än ip+ua för att identifiera unika? Edit: kan det inte även vara så att era kunders webbplatser är optimerade för just google? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
VIP
|
Tycker statistiken för MSN känns låg..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Tycker också att msn-siffrorna är ovanligt låga då många normalanvändare har msn som default-startsida i IE. Men visst som fulton skriver olika målgrupper/användare har olika vanor vid sökningar. Men som jag förstår det så är ip-adresserna redovisade som unika (åtminstone i den större undersökningen för Sverige inte fultons egen sida) annars hade ju effekten kunna var så att, 10 google-användare söker 10 gånger per dag = 100 sökningar 100 msn-användare söker 1 gång per dag = 100 sökningar Men så redovisas det inte? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||