FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är som med IE och Firefox, microsoft har integrerat MSN i windows och kommer göra det i LONGHORN med. Det blir svårt för google att få miljontals msn användare att använda deras IM mjukvara då det finns hundratals MSN liknande program som blivit misslyckade. and by the way icq och yahoo innehåller överdrivet mycket reklam och är väldigt krångliga att använda MSN är enkel och utgör sin funktion smidigt!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ätt ICQ skulle vara krångligare att använda än MSN Messenger håller jag inte riktigt med. Däremot är reklamen som sagt väldigt störande och går att ta bort med dv. patchar.
Det jag ser som ICQ stora fördel är att man kan skicka mess till personer som är online. Det finns plugins till MSN Messenger som skall göra samma sak men dem förutsätter att man är online själv hela tiden tills messet har levererats. Rätt dum funktion. Jag använder idag ICQ, MSN samt Google Talk. Det sisnämnde är helt ok. Rent och snyggt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag förstår inte varför Mirabilis inte stämde MS då MS bakade in Windows Messenger i Windows. Det gick ju vägen för Netscape och IM är också en stor marknad (åtminstonde i framtiden). Om bara inte MS sopiga IM-klient funnits inbyggd i Windows XP så hade dom inte haft en chans mot ICQ, skulle jag tro. Kan det vara så att Mirabilis väntar med stämningen tills det är bevisat att det är mycket pengar iblandat i IM?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Microsoft får baka in vad de vill i sina mjukvaror. Vad ger någon annan rätten att stämma DIG om du skriver ett program och "bakar" in något extra på ditt eget program???
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Lite spekulationer:
Google håller på att utveckla Internet 2.0, med nya protokoll som är överlägsna TCP/IP med hästlängder. Deras egna program får därmed ett stort försprång pga att de redan nu känner till specifikationerna. När de sedan skänker bort 2 Gbit/s anslutningar till alla som köper deras operativsystem går Microsoft i graven. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Måste bara påpeka att mina spekulationer börjar få lite kött på benen
![]() Google erbjuder snart gratis WiFi i San Francisco? |
|||