FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Iofs, så är det nog mycket möjligt att ett missförstånd skett, men jag skrev ändå klart och tydligt:
"Hej, Denna förfrågan gäller Erat Avancerade konto Blablabla, osv..." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Värst av alla är kinesena, jag sysslar lite med handel i Kina och de svarar aldrig på det man frågar om på ett vettigt sätt. Kanske beror på deras dåliga engelska. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ajaj - mycket pinsamt... Får skicka mig själv på läskurs. Det var mycket riktigt det där med 10-porten som fick mig på avvägar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om PRQ är och svarar i tråden, kanske de kan förtydliga vad som gäller också?
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
(Till mitt försvar kan ju även tilläggas att vi får väldigt många liknande frågor om grundpaketet och väldigt sällan om det avancerade).
Avancerade paketet fungerar så här: Du är alltid garanterad minst 10Mbps ut från vårt nät, och får använda dem fullt ut. Du kan även peaka i portens fulla kapacitet, men bör inte räkna med att kunna snitta på mer än 10Mbps sett över månaden (därav 'motsvarar ca 3200GB/mån'). Grundpaketet fungerar enligt sama princip, men med en 10Mbps-port och 128Kbps garanterad internationell bandbredd. Blev det lite klarare nu? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag är fortfarande inte helt med på noterna. Om man är garanterad 10Mbit borde man väl kunna räkna med att snitta mer än 10Mbit per månad? Får man dra så mycket trafik man bara kan eller är det 3200GB som är gränsen? Det vore trevligt med ett namn på dig i profilen så man vet vem det är man pratar med. Har just nu en maildialog med Gottfrid angående co-location. Edit: Upptäckte just att man inte kan fylla i namn i profilen... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är jag som är Gottfrid ja - normalt mig man har att göra med vid mail/telefon/jour.
Åter till frågan: Du kan mycket väl snitta mer än 10Mbps - det finns ingen fast gräns eller shaping, men vi _lovar_ bara 10. Som jag nämnde i mailet till dig går det även att ordna ren 10Mbps unmetered, men de flesta brkar vilja ha burstmöjlighet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Måste det vara sverige? Leaseweb(servrar i holland) har "10mbit flatfee" dedikerad server från €60.
Läs http://www.webhostingtalk.com/showth...b&pagenumber=1 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|