FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Är det bra att döpa bilderna till det de föreställer och som även är ett sökord ur seo-synpunkt?
T.ex. blomma.jpg om jag har en sida om blommor. Eller kan den lika gärna heta x12.jpg? Är det alt-attributet som är det viktigaste? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tror inte det har något ur seo att tillföra över huvud taget. Är endast till för de som har ett handikapp, talsyntes eller vad det nu heter...
Men det är väl ingen nackdel att göra det om man så vill. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har märkt att man får en del trafik via images.google.com om man döper dem till ett sökord (något jag aldrig har fått med slumpmässigt valda namn). Dock är även sidans övriga innehåll väldigt viktigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ok, det kan jag hålla med dig om.
Men, hur ofta söker man i images.google.com efter en sajt på nätet? Är väl bara när man söker efter en viss bild.... Utifrån mina egna sökkriterier Men man bör nog namnge sina bilder med vad de verkligen föreställer. Läste lite slarvigt innan och skrev bara en reflektion om alt-taggen. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har ganska mycket träffar från images.google. Har döpt mina bilder i webbshopen till artikelnummer (som folk brukar söka på) samt lägga in sökorden i alt-attributet. Det har uppenbarligen gett utdelning. Fast det kan ju iofs också bero på usel konkurrens på just images.google...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ok, jag ger mig.... :-)
Men, varför söker folk i image.google.com efter en sajt.... Vad är det för slags surfvanor man börjat med.... /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
I en av mina sidor får jag ungefär 50% av trafiken från Google images.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Frågan är hur många av besökarna som verkligen besöker "sidan"? För när man använder google images så öppnas ju först originalsidan med en frame från google. Själv brukar jag alltid klicka direkt på "Se hela bilden" och helt ignorera hemsidan(om det nu är bilder jag letar efter)
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Validating
|
Citat:
Om bilder heter saker inom temat så kan man inte säga att det inte ger något värde. Om bilden heter "bild-soekord.jpg" och "atl" taggen är satt till "En fin bild över sökord." och dessutom är en länk till en sida om "sökord" så kan jag säga att bildnamnet nog ger ett värde. Se bara till att variera dig så du inte spammar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|