FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hejsan,
Vi har en kund som endast behöver en sida på svenksa och engelska (multi languages). Det enda kunden vill kunna skriva är på sidan är index, om oss, vad vi gör ja ni fattar. Alltså inte massa bloggar, forum, kalendrar allt annat skit. Bara ett CMS system med WYSIWYG editor och sidhantering, kanske nyheter. Skulle gärna vilja ha lite hjälp med detta! Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har själv tänkt att testa CMSimple ( www.cmsimple.dk ) för några enklare sajter. Om du provar, berätta gärna hur CMSimple är att jobba med.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag ska kolla lite på det, tack!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kolla in Dimac CMS på http://www.dimac.net/cms/
XS versionen är gratis med WYSIWYG editering, vill du ha flerspråksstöd får du välja M versionen. PM:a gärna vad du tycker om den om du testar den, jag har tänkt att ev. testa den själv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
/Bengt
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Sen ser ju koden som levereras ur CMSimple inte så rolig ut heller...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
nja, den är lite enkel eftersom designen kommer att va ganska omständig. Jag tycker det är konstigt att det inte finns bättre dåliga system :P.
Jag kollade på Dimac CMS och det verkar riktigt bra, dock är det gjort i asp. Glömde nog att säga att vår server inte klarar det ![]() Något annat förslag? =P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har tyvärr inget specifikt svar att ge, men du har kikat på:
http://www.opensourcecms.com/ |
||