Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Högre upp på serpen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-15, 00:26 #1
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Under våren klättrade jag en hel del på serpen hos bland annat google. Det innebar en ganska stor ökning av antalet besökare, åtminstone procentuellt sett. En stor del av dessa kommer dock från för mig ointressanta länder. Senaste två veckorna har jag besökare som googlat från google.fi/de/dk/nl/ch/co.hu/es/no/it/pl/fr/pt/ca/at/co.il/ro/com.br/be/sk/com.sv/com.tw/co.uk/gr/co.za/com.tr/co.nz/co.th (förrutom .com och .se).

54% av "google-besökarna" under dessa två veckorna kommer från google.se och 16% från google.com. Resterande 30% kommer från de övriga jag listade ovan.

När sidan rankades lägre bestod träffarna i princip enbart av .se och .com, med nån enstaka .no/.dk, men det är nu när jag rankas lite högre som andra kommer med.

Nån mer som märkt nåt liknande? Kan ju tillägga att min sida är på enbart svenska, men bland mina sökord ingår ett antal internationella varumärken. En annan fråga som man väl kan säga hör ihop; hur många svenskar söker med google.com och inte google.se?

Skulle ju nästan kunna ha en tävling om vem som har flest google-tld:er bland referers.
Lindahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-15, 01:16 #2
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Inte mycket att tillägga förutom att jag förmodligen oftare använder mig av .com än .se Det bara har blivit så, och jag antar att en hel del andra är av samma slag. Är inte van vid att skriva www.google.se, sedan blir jag av någon anledning irriterad när den redirectar mig till se Men förmodligen försöker Google få oss att börja använda våra respektive länders sidor.
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-15, 17:27 #3
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2005
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Inte mycket att tillägga förutom att jag förmodligen oftare använder mig av .com än .se
Det är nog samma här. Har google.com som startsida och när jag ska söka är reflexen CTRL+T och tryck på huset ...

För mig är det MSN som driver massa besökare från andra länder till mig, framförallt turkiet till min spelsida.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017