FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att få en site listad i DMOZ är en möjlighet; inte en rättighet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi har väntat i över 2 år, efter 1,5 år fick vi ett svar att det kan dröja upp till ett par år i vissa fall. Nu har det alltså gått över den tiden, så jag har inga större förhoppningar om den katalogen och vi har hittat massor av andra marknadsföringslösningar som gör odp mindre intressant.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har själv skickat in en mycket serriös ansökan om att bli editor i en väldigt långsam katalog som uppenbarligen behöver mer arbetskraft.
Det är inom en spel-kategori jag spelat i 10 år och sedan själv skrivit ett spel i. Jag har inte fått något svar överhuvudtaget, jag lade ungefär 10 timmar på att leta rätt på dom mest kvalitativa sidorna inom nischen som inte redan fanns inom directoriet och som visade 3 olika sidor av samma kategori. Dom behöver släppa sargen, speciellt då jag ser att vissa descriptions lyder typ "includes member registration"... ! :angry: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Dmoz tappar kvalitet oerhört och inom 2 år uppskattar jag att tjänsten kommer vara helt värdelös och att Google startat en egen katalogtjänst med avlönade redaktörer.
Så släpp sargen och skit i dmoz ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Jag anmäler alltid mina siter till dmoz, det är värt ett försök hur långsökt det är, då och då får man in något.
Det är inget att gräma sig över när man inte får det dock tycker jag. Håller med Robert om att det är en möjlighet och inte en rättighet men samtidigt även ztream.. DMOZ kommer troligen falla på eget grepp. Det är mycket gammal geocities-skit och länkar till uppköpta sidor av domänkapare. Jag har själv fått avslag på ansökningar som editör, bara i ett fall har jag dock fått ett personligt svar (men då ansökte jag efter ett par öl och han tyckte jag skulle lära mig stava lite bättre innan jag försökte igen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag med!
Skrev en väldigt korrekt och mogen ansökan efter att ha läst deras riktlinjer för allt möjligt, till en hyffsat liten kategori. Deras mått på liten är < 100 och den jag sökte var under 25. Standardavslag, ingen motivering. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Har samma erfarenhet; sökte med en mycket seriös ansökan i en liten kategori som saknade editor men fick nått jäkla standardsvar om att jag fick gärna försöka igen i en annan kategori. Editorerna klagar på att dom har för mycket att göra men dom vill tydligen vara de enda tupparna i hönshuset.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Möjligt att de på något sätt är negativt inställda till personer som ansöker, som själva har försökt skicka in en sida tidigare
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Citat:
|