FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Går det?
Alltså att ha eller liknande i en <option> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad tror du själv?
Har du testat? Vad händer om du gör det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() men jag skulle gärna vilja ha den funktionen... :P undrade mest om det fanns nåt sätt att få det att funka... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
två options med samma value men olika text? dvs när du vill ha radbrytning, skapa en ny option men med samma value?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Feztis tips är väl en variant om det är det du menar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kanske går att ordna med CSS om du inte vill använda festiz lösning (möjligt att den inte är så snygg, ett alternativ per <option> är nog att föredra även om hacket fungerar). Googla efter den kombinationen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
<optgroup> ????
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Browser Peculiarities * IE6: IE seems to need OPTION elements to be explicitly closed for the OPTGROUP element to work correctly. In HTML though, end tags for OPTION are, well..."optional", so this just seems to be a bug (Note: in XHTML the closing tags are NOT optional.) [/quote] Tar man bara det ovanstående i tanke så fungerar det. Men det är inte vad Arood efterfrågat. Han vill ha 1 option med radbrytning, dock kan det kanske vara bra med en label för valet istället för radbrytning. Jag skulle dock bara göra select-rutan bredare för att få plats med texten eller använda <label>-elementet för att ordentligt beskriva värdena. Kanske till och med en liten ?-knapp till en popup som innehåller mer information. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Frågan är varför du vill ha en radbrytning? Ofta angriper man fel problem, kan det vara så att du egentligen inte alls bör använda en <select>?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
En radbrytning i en select låter, för mig, som en ny grupp och då bör det ju vara optgroup.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|