FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Fick nyss en faktura från loopia på förnyelse av ett av mina domännamn.
Tycker dock den verkade lite konstig för Förfallodatum på fakturan är 40 dagar innan domänens expiredate. Brukar det vara sån här lång framförhållning av förnyande av domännamn? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan det inte vara så att dom skickar ut en förnyelse tidigt för att det ska bli svårare för någon annan att ta över domänen (undvika problem)?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jo det innebär inget större problem för mig, men om man kanske inte har så mycket pengar och vill vänta och förnya domänen när det bara är några få dagar kvar, då kan det skapa problem.
Men men... Ville bara veta om detta var allmänt bland ISPs. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kan ju kommentera.
Oftast så ska fakturorna betalas inom 30 dagar. De allra flesta kunderna betalar dag 30 då pengarna ska vara inne hos mottagaren vilket gör att det går ett par dagar extra innan mottagaren får pengarna. Sen så har vi risken med fakturor som kommer bort på posten, har tex inte kunden fått fakturan så måste man hinna skicka en påminnelse. Då hinner domänen gå ut innan man har fått betalt och man får en onöjd kund istället. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|