FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Den rika släktingen i min familj är intresserad av mina webbprojekt och har bett mig om lite
presentationer då han ev vill investera en del pengar. Det han vill se är affärsidé, utvecklings/driftkostnader och uppskattade intäkter. Problemet för mig är att uppskatta intäkter. Som exempel kan jag ta den idé jag tänkte presentera först för honom. Det är en engelskspråkig katalogsida (många pageviews) där intäkterna ska komma från annonsering och i senare skede submits av info. Målgruppen är utvecklare/programmerare. Jag har gjort en noggrann research för att se vad det finns för konkurrens men kommit fram till att det inte finns något liknande idag. Det jag kommit på hittills är att jag skulle kunna undersöka vad relaterade keywords/ads ger idag per klick/exponering och sen visa en ungefärlig skala på hur mycket man kan tjäna på klick/exponeringar vid en viss besöksvolym. XXX views /dag = XXX kr/dag XXXX views /dag = XXXX kr/dag XXXXX views /dag = XXXXX kr/dag Tror ni att detta är ett bra sätt att i alla fall visa hur mycket man skulle kunna tjäna? Om någon har ett bättre förslag på hur jag skulle kunna uppskatta intäkter skulle jag bli jätte glad. |
||
![]() |
![]() |
|
|