FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle behöva skicka ett och samma e-post till 150 mottagare hemmifrån. Enklast vore att använda BBBs vanliga relay-server som vanligt, men frågan är om den tillåter 150 mottagare. Jag har inte hittat någon information om detta på deras FAQ. Någon som vet? Jobbigt om det ser ut som om e-postet går iväg men ändå inte gör det...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja har 2 gånger med 1 veckas intervall skickat ut 36´000 mail via BBB´s vanliga smtp server utan problem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tänk på att andvända något program om du inte vill att de ska hamna i skräp/spam korgen!
Jag har köpt GroupMail 5 och ja kan hjälpa dig om du vill! kan verkligen rekomendera det... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Åfan. Vitsen med deras relay-server är ju att de ska kunna hindra spamutskick. Jag antar att det inte finns någon på BBB som kollar igenom alla dina 36000 epost och bedömmer om det är spam eller inte, så någon max-antal-gräns borde ju finnas.
Jag lyckades aldrig få iväg mitt epost genom BBBs relayserver. Fick ett konstigt felmeddelande (alla 150 mottagare som Bcc i Thunderbird). Jag lät en exern mailserver lyssna på en annan port istället och körde genom den. Sedan upptäckte jag att jag visst kan göra anslutningar utåt på port 25 vilket borde vara spärrat. Någon på BBB måste tycka om mig. Redan när Bonet (före detta Bostream) var nytt var det någon som som tog bort hastighetsspärren på mitt abonemang. Så har det varit fram tills för ett år sedan då jag var tvungen att byta modem, men nu är det någon som har tagit bort hastighetsspärren med mitt nya modem också + att port 25 inte är spärrat =D Kanske gör dom så för trogna kunder som inte tankar mycket? Låter för snällt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
De kör väl en portscan och spärrar bara de med osäkra OS helt enkelt
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Eller så bor någon från BBB i sammma område som du och du åker på en räkmacka.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|