FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Halloj. Detta riktar väl sig främst till Göteborgare, men även till viss del andra.....förra söndagen fanns det en stor artikel i GT/Expressen som handlade om oss, idag är vi med i GP....givetvis kul, men inte detta det handlar om.
1. Har ni sett dessa? 2. Har ni läst dem? 3. Vad ger mest tycker ni, köpa annons eller skrivna artiklar? MVH Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Menar du denna? http://www.expressen.se/expressen/jsp/polo...ly.jsp?a=409447
3. Vad ger mest tycker ni, köpa annons eller skrivna artiklar? Jag antar att du inte betalt något för artikeln, så självklart är en "skriven artikel" mer kostnadseffektiv än en köpt annons. Hade du betalt 10kkr för artikeln/artiklarna så kanske det varit mer tveksamt? Det är säkert lättare för dig (än för mig) att bedöma vilken typ av annons/uppmärksamhet som ger mest. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag hade inte sett artikeln innan, så tack nicclas för länken!
Bra artikel, informativ och ganska direkt på sak. Om jag inte hade besökt siten innan skulle jag utan tvekan göra det då jag läst artikeln. 3. Håller med nicclas på den här punkten. Och sist, grattis Festivalbussen! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Redaktionellt material har åtminstone gett mig otroligt mycket mer än annonsering.
Rätt notis/artikel i rätt forum och man har plötsligt på en månad sålt lika mycket som hela förra året (hände mig). Jag hade inte sett denna artikeln men den andra artikeln i expressen tror jag det var som handlade om två tjejer på festival läste jag. Ni nämndes ett par gånger i den. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jo min erfarenhet är också att en bra skriven artikel väger MYCKET tyngre än en annons! Problemet med artiklar är dock ofta att folk inte läser dem. Står företagsnamnet inbakat i texten så är det lätt att folk missar hela poängen.
Artikeln med tjejerna var en jävligt bra "förklädd" artikel! Vi bistod med resan och blev omnämnda ett par gånger i texten samt att jag gjorde en intervju med reportern som kom med tillsammans med artikeln. Detta tror jag är ett klockrent sätt att vinna nya kudner. Skapa ett sug och en AHA upplevelse....är det sååå det går till. Jag personligen lägger en extremt liten budget på annonser i tryckt media. I möjligaste mån försöker jag bartra så mycket som det går. Främst för att det är dyrt att köpa utrymme i tidnignar samt att det ger oss väldigt lite...förutom att man syns överallt och därav stärker varumärket! koala.....man kan hoppas ![]() /Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Var svårt att missa i Expressen, var ju ett helt uppslag
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hehe.-...yupp och första sidan i del 2 i GP idag
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|