FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Frames - antagligen en väldigt vanlig fråga men jag hittade dock inget när jag använde söken här. Jag undrar om det är negativt att ha sin sida i frames om man vill blidka sökmotorerna? Vet att det ansågs negativt med frames förr i tiden men vet inte om det har ändrats?
Länkfarms - bra eller dåligt egentligen, främst ur Googlesynpunkt? Sektioner - jag vill submitta dels framsidan på min sida men även undersektioner fast med andra meta-taggar på dem. Går det/får man/tips? Tack på förhand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Länkfarmar hittar du här kontentan är ingen betydelse ur google men kan finnas andra aspekter på det.
Frames, råder olika uppfattningar men enligt seriösa SEO-företag i forumet har det ingen betydelse om man gör det rätt Edit: Här är en tråd om frames Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men du behöver endast submitta din index-sida. Har du kodat rätt, så att t.ex Google m.fl kan "följa" dina länkar från index-sidan till de övriga sidorna, så kommer dessa automatiskt läggas till.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ok, tack för svaren. Ännu en noob-undring: var placerar jag meta-taggarna, i frames-dokumentet eller i ramen med innehållet? Ramen med innehållet låter ju klokast, men gör det inte att folk kommer komma in på det dokumentet utan de andra ramarna till?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Frame-dokumentet menar du då sidan där <noframes> finns och ramen är själva textsidan?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Precis.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Frame-dokumentet skall definitivt ha metataggar. Det är ju den sidan som du vill att sökmotorn skall plocka upp.
Står det inget i utrymmet noframe-content tar sökmotorn och presenterar innehållet i descriptiontaggen. Men du kan också länka till ex sajtkartan i noframe delen och även göra länkning till de andra sidor du vill få fram. Vad som gäller ramen går det alldeles utmärkt att sätta metataggar där som "följer" innehållet på sidan. Men om en besökare får upp den sidan endast saknas ju helheten. Med ett script kan du skicka skicka trafiken till den kompletta framesidan. Alternativt kan du göra ramsidan så att den "står för sig själv" dvs det går att ta till sig innehållet och även komma vidare om man bara får upp den. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag förstår inte riktigt hur man gör för att få googlebot att indexera texten på mina frames sidor som jag har på min huvudsida. Skulle någon orka förklara till ett blåbär som mig? Sen undrar jag också om det finns några andra tips att få angående utfyllnads text? Tex om man för musen över en bild och det kommer fram en text ruta kommer då google indexera den texten så att folk som söker på det text stycket kommer till min sida?
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Och svar ja alt-texter på bilder indexeras också. |
|||
![]() |
![]() |