FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hur ska <hx> taggar användas? Är det så att det endast ska finnas en <h1> eller kan man ha flera på en sida?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Använd endast h1 som huvudrubrik (dvs. en gång). Du kan därefter använda h2 hur många gånger du vill som underrubrik.
Du kan finna lite guidelines på W3C. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
VIP
|
Det kan också nämnas att du bör undvika att använda H så lång ner som till 5 och 6. Det vill säga <H5> och <H6>. Sådan text har en förmåga att bli mindre än vad som är användarvänligt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det ok med länkar i rubriker?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
Däremot undrar jag om <H*> egentligen har någon betydelse i SEO-synvinkel? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det ok att lägga en länk i en en H1?
Jag har "hört" att det ej är att rekommendera.? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
Jag ska mig nog dra mig ur denna tråd innan jag gör bort mig totalt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Enligt ren logik och enligt vad jag själv tror och vad jag läst på ett forum, WMW om jag minns rätt, så får en länk inom H1 taggar bättre kraft.
Men vet inte om det är fullt bekräftat. Jag använder det på en av mina sidor men som sagt man bör bara ha en H1 tag men kanske fler H2 etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Själv är jag lite fundersam till hur överdrivet viktigt rubriker egentligen är - har själv aldrig använt mig av några <H?>-taggar över huvudtaget, men har ändå nått bra optimering för söksidor.
Anledningen är att jag helt enkelt aldrig använt mig av det, och fastnat i gamla rutiner - bävar inför att omarbeta allt och lägga in rubrik-tagar, är lite osäker på om det är mödan värt... Så visst, kan mycket väl vara så att rubriker är väldigt viktigt - men min erfarenhet blir ändå att det är långt ifrån nödvändigt, eller för att dra en klyscha; content is still king. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|