FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle vilja ha lite feedback på mitt senaste arbete. Sidan är inte riktigt klar ännu, vissa länkar leder till tomma sidor o.s.v.
Sidan är Stockholmskrogen Hamburger Börs nya hemsida som förmodligen kommer i höst. Jag vet att startsidan kanske ser lite stökig ut med alla bilder, men det var så de vill ha det. Adressen är test.hamburgerbors.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
helt klart snygg...
du kanske vill centrera hela designen dock? för folk med upplösningar över 1280´1024 blir det en hel del tomrum till vänster. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Menyns bilder, "MouseOver", tycker jag ser hemska ut. Amatörmässigt om man jämför med hela sidan. Ändra det så blir det säkert bättre! Överlag ser det bra ut.
Byt ut Mamboikonerna mot något annat eget! Mat & Dryck: priserna kommer ut alldeles för långt ut till höger. Överlag för all text skull ejag gärna vilja ha mer uta på höger och speciallt vänster sida (texten skall vara centerad mitt i fönstret). Tycker att liksom priserna så kommer texten för långt ut på kansterna och nästan går ihop med kanterna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det går inte HB vill ha den vänsterjusterad Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Missförstånd: jag menar centreringen borde yttra sig att du har lika mycket plats till höger som till vänster om texten och bra marginaler. Menade inte att själva texten skulle centreras, utan stycket.
Mamboikoner: skriv ut, maila och något mer. Finns längs upp på varje sida du har. Formulär: fixa skickaknappen så den hamnar lite snyggare linjerad med övriga fält och kanske har en annan färg. Fast kanske orange var tanken....då är det ok. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
En liten skitsak kanske, men det störde mig, vet inte om det blir så för alla, men jag har flashblock. vilket gör att när man byter sida i navigationen så börjar flashfilmen om, ganska naturligt eftersom du byter sida. men jag har för mig att flash kan implementeras ganska nära med php, du har väl troligtvis någon sessioncookie på sidan eller så, vilket gör att man kanske göra så att flashen struntar i det första avsnittet av flashloggan och bara fortsätter i den eviga loopen.... bara en tanke...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är inte originalikonerna (dock ganska lika). Mailikonen är dock original. Citat:
__________________________________________________ ___ Nu bör marginalerna i "huvudrutan" fungera |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Snygg sida, men som redan är noterat så tycker jag inte att menyn känns helt rätt. Jag stör mig speciellt på att man knappt ser vad som står när man hovrar över knapparna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Snyggt!
Såhär utan vidare eftertanke har jag egentligen bara en åsikt, jag tror att det skulle vara snyggare om själva sidan tog upp 100% i höjd. Alltså att "copyrightrutan" + "reklamrutan" alltid var längst nere även om man har en högre upplösning och att övriga innehållet ändrar höjd beroende på upplösningen. P.S. Skummade igenom mitt svar och ser att det kan vara lite småsvårt att förstå vad jag menar, men jag antar att ni webmasters förstår det... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Bredare marginaler på mittenboxen
|
|||