FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har haft 2 st sidor som legat på top10 i google på sökorden "begagnade datorer"
Nu har dessa rasat till 75 och 93:e plats. Sidorna är ca 1,5 år gamla. Nån som har nån förklaring? Bägge har PR4.. Jag har en relativt stor sida för länkbyten med cirka 200 utgående länkar... som ökats från 100 senaste månaden.. kan detta ha betydelse? Finns det några riktlinjer för antalet utgående länkar? ska jag slitta upp dessa sidor i flera? hur många bör det max vara per sida isådana fall? Tacksam för informativa svar Mvh P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Från Google guide lines:
http://www.google.com/intl/en/webmasters/g...guidelines.html Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Google vill gärna indexera innehåll, inte länksamlingar då dessa inte i sig har någon information. Folk vill egentligen inte komma till en "sökmotor" (länksamling) via en sökmotor; de vill komma till sidan som har information om det de söker på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Validating
|
Kanske för att du slutat samarbeta med oss innan semestern.
Vi har därför tagit bort dom externa länkarna till din hemsida, du vet nog varför. ![]() Där ser man vad rätt länkstrategi gör. Att du har 200 externa länkar på en intern sida har ingenting med det att göra. Men måste säga att ett par relevanta externa länkar på varje sida hade varit bättre. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|