FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Någon som vet hur polyfoniska ringsignaler fungerar?
Jag har en SonyEricsson T310 och den laddar ner MIDI-filer. Är det samma för alla telefoner som stödjer polyfoniska ringsignaler? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hej Neo!
Tror det här är rätt fråga för mig, det är inte samma för alla mobiltelefoner. Olika telefoner klarar olika antal kanaler, vissa tillverkare har även egna format (ex. samsung). Kanalerna varierar mellan 4-32 i dagens telefoner, det vanligaste är 4 & 24 i dagsläget. De flesta innehållsleverantörerna fokuserar på att erbjuda 4/24/SMAF (det sistnämnda är samsungs egna format). T310 kan mycket riktigt ladda ner midifiler, sålänge de har rätt antal kanaler. Går det över det antalet så fungerar inte ringsignalen på din telefon. Om jag minns rätt utan att kolla i papprena så är det 24 kanaler på T310. Många tror att det går med vilken midi som helst, vilket inte stämmer på långa vägar. Mvh, Tobias
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ok, Då har jag lyckats göra en wap-midi-portal till T3x0 med andra ord
![]() Tack för ett bra svar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Nu när vi redan är inne på Mobiltelefoner och har en kille som är bra på detta så ska jag passa på och fråga, Tobias: Kommer det vara möjligt att ladda ner färdiga MMS-mallar via WAP/HTML? :unsure: Sen ser jag inga MMS på dm.se
![]()
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Silon: Mallar, ja. Via wap, ja. Html, nej. Förmodligen kommer du att få betala via sms för att därefter få tillgng till mallar etc eftersom det är en omöjlighet att billa på datamängd i dagsläget (som dessutom ska pushas ut). Typ.. flummigt svar men jag hoppas du hajjar vad jag menar
![]() Mvh, Tobias
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
P800 och vissa andra "handdator-telefoner" som jag brukar kalla dem har stöd för vanlig html, antingen via inbyggda browsers eller tredjepartsutvecklare, dock så är det ingen standardfunktion som finns i många telefoner i dagsläget som wap. Teoretiskt sett kan man väl även ladda ner mallar via en vanlig hemsida, dvs html, fast frågan är varför man skulle vilja det? Har jag missuppfattat dig, eller hur menar du?
Mvh, Tobias
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Administratör
|
Du svarade helt rätt, det jag egentligen ville veta var utifall om det fanns en funktion att ladda ner MMS i huvudtaget dvs, telefonen gör en request på en fil, uppfattar av servern att det är ett MMS, och lägger den bland andra MMS eller om det bara gick att få hem dem via MMS-funktionerna
![]() Reparerar själv mobiltelefoner som heltidsyrke men när det kommer till frågor som är helt programvarumässiga så behöver man inte veta sånt som servicetekniker ![]() Tackar för ett bra svar till en dålig fråga.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
OT: Måste säga att ni gjorde mig virrig i 2minuter med dm.se
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |