FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tja!
Letar efter något script som gör att när man skickar ett fax ska det hamna i en mailbox. Har sökt på nätet samt i detta forum men har inte hittat något, vet ej heller vad jag ska söka efter igentligen.... I mitt fall måste det fungera oavsett från vilket land man skickar faxet samt i vilket land man sitter med sin laptop och tar emot sin mail. Kanske inte finns något script som löser detta utan är en tjänst man får köpa? Någon som har en lösning på detta? /Jonas *Edit* Sorry att jag skrev i fel kategori, skulle ju förstås skrivit i Serversidans teknologier Men nu är det som det är..... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är endast olika tjänster som är lösningen. Dock är det ju inte så dyrt. Du måste ju ha ett telefonnummer, så man kan inte lösa det med script. Vem skulle i så fall ta emot faxet. NEj, tittat på tjänsterna på nätet. Man kan få en bra tjänst för under 100 kr idag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Som terabyte skrev så är det inte ett script du ska söka efter, utan nått företag som erbjuder denna tjänst. Du måste ju ha ett nummer kopplat till tjänsten. De flesta mobiloperatörer erbjuder en faxlåda där man på olika sätt kan få fram sina fax.
Hos vodafone får man logga in på sin personliga brevlåda hos vodafone så ligger fsxen där, hos telia ringer man upp ett kortnummer och anger numer dit man vill få faxet utskrivet. Ganska smidigt och kostar inte mer än 30-40 kr/mån. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för svaren!
Ok, så vilka företag kan ni rekomendera för detta? Utifrån god support samt det tekniska runt själva tjänsten (tillförlitlighet) /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
www.faxa.se; 79,-. Du får ett eget nummer, kan skicka och ta emot.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nja, tror du missuppfattade mig en aning, eller är det jag som är otydlig.
Men vi tar det en gång till. Min kund är mer eller mindre ständigt på resande fot, en del skickar ju mail och där är det inga problem. Men dom som skickar fax... Alltså, när en kund faxar ska faxet komma till deras mailbox. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Jag har inte uppfattat detta fel. Det är du som inte läser vad som står! Du får börja läsa vad som står på de olika sidor och inte dra slutsatser efter en rad. Första paketet de har gäller om att faxa själv, andra innehåller också emottagande av fax, tredje.....
Så här står det om andra paketet: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Eller så får du skriva ett program som svarar när faxmodemet tar emot ett fax. Ställ en dator hos kunden, koppla ett modem till jacket. Behandla inkommande faxet, maila vidare till kundens mailbox. Då har kunden både en burk hemma som tar emot faxet och mellanlagrar OCH får det till sin låda.
Förut fanns det ett program som hette WinFax Pro, vet inte om det finns kvar, men det kan garanterat det som din kund efterfrågar. Gå inte över ån efter vatten... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Ett alternativ där elen kostar mer än de 79,- ...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|