FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Enda anledningen till att köra en egen dns över tex loopias/sprays/whatever är att du får lite mer exakt kontroll. På spray har man faktiskt nästan fullständig kontroll om man orkar med deras interface (och lite högre priser).
Poängen är dock att oftast räcker det att kunna ställa in sina A-records så är man hemma. Mailen kan man juh låta loopia forwarda lite käckt också, så slipper man bråka med mailconfigen för varje domän. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nja jag vill nog försöka mig på att bråka lite med mailkonfigurationen så jag kan få full kontroll.. men mailen kanske hamnar hos loopia tillslut ändå
![]() Resten ska jag se till att fixa iaf.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Om du vill lära dig så börja köp en bok eller flera, finns många bra för apache och linux. Eller läser man på internet där det även finns massa guider. Dock inte säkert allt stämmer som står på nätet.
Eller om du vill ha allt smidigt uppe utan lära dig kan du betala någon för sätta upp det. Dock tycker jag att man ska köra DNS lika väl med, och ha tredje part som sekundär DNS, kommer det bara vara några domäner och mail konton blir det smidigare köra sendmail och qpopper eller liknande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kika gärna på vftpd och Bind. Qmail med vpopmail rekommenderas väldigt ofta och tipsen brukar inkludera besök till qmailrocks.org
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Jag har väldigt många domäner som inte får sådär jättemycket mail direkt, det är rätt smidigt att bara forwarda catch-all till en domain_tld@minprimäradomän.com
Annars är det ändå ett par rader som skall in i virtualhosts och blablal. Men sen så får jag ju ett par hundra kinesspam om dagen nu oxo :/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
|