FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag läser i produktbladet:
Exportera - Exportera ut information om dina besökare till excel-fil (eller textfil): Företagsnamn, Adress, Postnummer, Stad, Hemsida, E-post, Telnr, Faxnr, Org.nr, Antal besök. *** Antal besök fattar jag också... men resten!? Hur får man reda på det!? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det kan ju handla om vad som helst. Det beror helt på tjänsten.
Exempelvis kanske tjänsten erbjuder besökaren att registrera sig, där denna då fyller i uppgifterna. Sedan kör den en cookie för att räkna antal besök av densamme. Det enda konkreta sättet att få tag på så mycket information om någon annars, vore väl att använda IP:et, kontakta ISP:n, fråga om Namn, personnummmer, adress, e-post, telnr, faxnr etc. Sedan söka igenom offentliga register efter företagsnamn. Hade varit en riktigt cool tjänst, men ack så ogenomförbar :-) Vad är det för en tjänst du läser om? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
OK... Nu är IDG, som i exemplet, en rätt stor organisation.
Men alla som surfar genom Telia och alla som surfar på "fejkade" IP-nummer, liksom...? Hur får man telefonnumer till dessa!? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
-Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
nomicon,
Just det! :-) Hur fasen kan företag ringa till mig som sitter bakom Telia med en bredbandsrouter. Kontraktet för internetuppkopplingen står företaget jag hyr av för. Jag är alltså inte registrerad som kund för något internet någon stanns...! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jepp, http://www.enecto.se/enecto/sv/prospectfinder -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag återupplivar den här gamla tråden då den behandlar ett ämne som jag tänkte fråga om.
Jag har fått en kort presentation av Enectos "Prospect finder" och jag börjde i efterhand fundera på hur den fungerade. Jag kom fram till att de antagligen använder sig av ripe.net (kör en whois på IP:et) och sedan då kopplar ihop den informationen med infon från "Dun & Bradstreet". Nu när jag läser på ripe's hemsida så ser jag följande om ang. copyright av ripe's material: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|