FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det Aftonbladetkontrollerade bolaget Finnmer AB har köpt köp&sälj-marknaden Blocket.se, som nu blir en del av Aftonbladet.
Läs mer: http://www.idg.se/ArticlePages/200312/05/2...121_PFA.dbp.asp |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Så var det dags att sluta använda blocket...? Jag vill inte veta hur det slutar, men jag gratulerar blocket (som faktiskt har sitt säte ett par mil härifrån) till en lyckad affär! Aftonbladet Plus kan dem ta och... ja.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Personligen ser jag det positivt att företag vågar satsa i företag som endast finns på internet, tyder på att ljusare tider är påväg.
Kvittar vem som köpt det, bra om det rörs om i grytan ibland. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Som säkert många andra här använder jag Blocket väldigt ofta. Om Aftonbladet förstår att enkelheten och utformningen av nuvarande blocket är det vinnande konceptet så gör det mig ingen skillnad om dom integrerar det i deras portal eller inte.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Köpa ett företag för 183 miljoner, som går 13 miljoner plus per år verkar lite skumt...
Undrar vad dom kommer göra? Det ska bli väldigt intressant! Bara att hoppas att detta betyder att folk börjar använda sej av andra annonssajter! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Att blocket.se blivit en sådan succé beror ju främst på att de funnits på nätet sedan -96 och att de därför är den mest välbesökta annonssajten. Att de också har en av de enklaste tjänsterna gör ju sajten ännu mer populär.
Jag tror inte man kan ändra allt för mycket på blockets produkt utan att förlora besökare. Att de köpte sajten bara för att låta den vara verkar konstigt, 13 miljoner per år är väl inte jätte mycket för aftonbladet? Om de köpte blocket.se för just namnets skull eller liknande för att marknadsföra sin egen sajt finnmer.se, förstör dom ju bara namnet (gillar inte finnmer) ![]() Då återstår bara djävulskap, undrar vad aftonbladet hittar på, snart skriver dom väl om robinsson emma och naken janne på blocket... Nej men seriöst dom förstör säkert blocket inom några år genom att slå ihop det med finnmer... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det framgick ju i artikeln att de tänkte öka den vinsten på 13 miljoner betydligt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
aha... Jag hade bara läst den korta artikeln på idg... Öka vinsten, hmm undrar vad de hittar på för djävulskap... <_<
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag hade läst det här: http://www.svd.se/dynamiskt/naringsliv/did_6617932.asp |