FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Anpassar ni era sidor för FireFox och andra mindre webbläsare? | |||
Ja, självklart! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
37 | 64.91% |
Ja, för alla nya sidor jag skapar. |
14 | 24.56% |
Nej, men jag försöker få det att vara hyffsat kompatibelt (tex. utan div lager) |
6 | 10.53% |
Nej, IE är överlägset störst så jag bryr mig inte! |
0 | 0% |
Vet ej |
0 | 0% |
Antal röster: 57. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Detta är verkligen en fråga som jag vill ha svar på.
Kom gärna med synpukter för och mot! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vet inte om jag vill kalla det att anpassa... Följer man standarder så brukar det aldrig vara nåt problem oavsett webbläsare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad har detta med serversidan och göra? Detta är väl en klientside fråga?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tråd flyttad till Klientsidans teknologier, design och grafik.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Kollar alltid mina sidor i firefox och explorer. Netscape, opera och de andra kan slänga sig i väggen.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Med tanke på att de senaste sidor jag gjort har över 20% Firefox besökare samt att jag själv endast använder FF så vore det rent ut sagt dumt att inte göra så sidorna inte funkar i FF. Själv utvecklar jag alltid de sidor jag gör först i FF och sen kollar jag hur det blir i IE och ofta behöver man bara göra några små saker för att då får det att fungera i IE. Brukar även kontrollera så att de viktigaste funktionerna fungerar i Opera men om sidan fungerar i FF och IE så brukar det inte vara några problem.
Den senaste statistiken jag sett över europa så är det mer än 10% av svenskarna som använder FF och det är så många så att man tycker att ingen sida egentligen skulle ha råd med att stänga ute dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag sitter med Firefox under själva utvecklingsarbetet och anpassar sedan så att det ser bra ut även i IE. Kollar också i Opera och Konqueror/Safari, men där är det sällan problem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Utvecklar med IE som bas och det fungerar lika bra i FF.
Har ett litet problem nu. Skall göra SEO åt en kund där sidan ser för jävlig ut i FF. Så det får väl bli en liten diskussion med dem i augusti. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Björn:
Jovisst, ffa IE har sina egenheter, men vet man hur man ska hantera dem så löser det sig oftast utan större bekymmer. En sådan sak är tex att alltid ange giltig doctype så slipper man att IE tolkar på sitt egna lilla sätt, och vips så blir det genast mycket svårare att få sidorna att se olika ut i olika webbläsare. Självklart kollar även jag så att sidorna visas korrekt i de vanligaste webbläsarna, jag brukar dock nöja mig med att kolla hyfsat nya versioner av Firefox, IE och Opera. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|