FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har köpt ny dator och har 512mb RAM och kör xp pro. När jag kör photoshop och flash på samma gång så tar minnet slut och datorn startar om eller visar felmeddelande. Är detta normalt? Är det någon som vet några bra program för att stänga av onödiga resurser o dyl. tills jag skaffat mer? Man vill ju gärna kunna arbeta med åtminstonde två program i taget <_<
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nu är ju inte photoshop världens mest minnessnåla program, men datorn skall inte krascha för att minnet tar "slut". (Swapfil, anyone?).
Det är troligen något fel på ditt os eller din hårdvara. Börja med att felsöka minnena med tex mjukvaran på http://www.memtest86.com/. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
har för mig att man var tvungen att ha diskettstation för detdär memtest86, om man inte bränner det på en boot-cd då... Äh jag får köpa nytt helt enkelt... det är ett ganska gammalt minne som suttit i en dator som inte var helt felfri heller, säkert något skit med det, men ändå... när jag har alla stora program stängda har jag 200-100mb ledigt RAM |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
Sedan att minnet tar slut är meningen. Oanvänt minne är slöseri med minne. Minne är till för att användas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Automatisk omstart?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
XP ska ju vara "användarvänligt" och inte ha bluescreens... En omstart visar ju ingen bluescreen ![]() Vissa gånger vill man ha 2000, andra gånger inte. --- OT --- Undra hur min processor hade sett ut idag utan automatiska omstarter =) Fläkten fick för lite kall luft då idioterna hade placerat den precis framför nätaggregatet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Felmeddelandet "Driver_irql_is_not_less_or_equal" tyder på att det är en drivrutin som spökar för dig. Det kan t.ex vara till en extern hårdvara vars drivrutin inte är kompatibel med en ny hotfix från Windows eller likn. Längre ner på blåskärmen brukar det stå vilken fil det gäller (t.ex "namnet.sys"). |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|