FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag fick ett mejl från adwords, som har inaktiverat några av mina annonser. De skriver att jag har ett "olämpligt språkbruk" och förklarar så här:
FÖRSLAG: Annonstext: Vi tillåter inte att annonstext som innehåller "hemsida", "webbplats" visas på Google just nu. Ta bort det olämpliga språkbruket från annonsen, så börjar vi visa dina annonser på Google. Märkliga riktlinjer de hittat på nu... Mina produkter/tjänster är inte längre tillåta att föra ut via Adwords. <_< |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur ser din annonstext ut? Vad jag vet är reglerna gjorda för att man ska skriva vettiga annonser och tex inte ha en rubrik som "Företagsnamnets hemsida!" och ett "klicka här för att gå till vår hemsida".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jo, jag kan förstå att man vill undvika sånt. Men min text handlar om utveckling av webbplatser (t.ex. texten "utveckla din webbplats"). Det som är intressant är också att dessa annonser ger relativt bra klickfrekvens; mina potentiella kunder nappar på texten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Folket på Google har helt klart väldigt konstiga synpunkter ibland, och det går inte att diskutera deras beslut, nä, glöm det, har dom sagt nått så svarar dom inte ens när man försöker förklara sig. Mycket dålig stil. Jag har t.ex en adword-annons där jag säljer laglig självförsvarsspray, jag la till orden våldtäckt och våldtagen, vilket jag mycket väl tycker är förknippat med produkten där det finns bevisade fall där offret har klarat sig undan tack vare en spray. Men det gick dom inte med på, dom tyckte inte alls att det hade med självförsvarsspray att göra.
Enligt Svenska Akademiens Ordlista så är ordet "webbplats" det rekommenderade ordet att använda för engelskans "website". Att inte Google tillåter det är ju sjukt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tänkte bara följa upp och berätta att jag fick svar från svenska google. Med en ursäkt! Numera fungerar det som det ska igen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Då tycker jag att dom borde titta närmare på FinnMera's annons där.
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat: