FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
En ny kund till mig skall sälja musik över nätet. Besökare betalar med SMS och ladda ner låten.
Han säger sig dock ha hört att det krävs en speciell licens för att få sälja musik i MP3 format. Alltså inte för musiken, utan för filformatet. Någon som vet något om detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du vill sälja musik måste du ha tillstånd från den som har rättigheterna, oavsett om det gäller mp3, wav, cd-skiva eller midi.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
VIP
|
Jo, det är någon licens som ska betalas till Fraunhofer. Är det i mindre skala tror jag dock inte att det behövs någon licens.
Här hittar du svar på alla dina frågor angående MP3-licenser: www.mp3licensing.com edit: Det gällde själva filformatet, robertsson. Välkommen till WN, Clarén! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det hade jag ingen aning om!
Tur man har "an annual gross revenue less than US$ 100 000.00". Eller tja...kanske inte tur men snarare att man säljer knepig musik och inte marknadsför sidan ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för hjälpen gott folk.
Och tack för välkommsthälsningen. WN verkar vara ett vettigt ställe. Om mina blandade kunskaper kan vara till nytt någon gång lovar jag hjälpa till så gott jag kan. BTW, vad gör den rutan längst ner i tråden "Snabbsvar"? Det jag skrev där bara försvann, alternativt postades till den som skrev sista inlägget :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
Misstänker att det bara var något tillfälligt knas som gjorde att den inte fungerade för dig. Du kommer närmast säkerligen trivas bra här på WN! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Gör den?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja det gör den :-)
Tack. Då var det bara en tillfällig flopp |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du tryckte troligen på "fel" svara-knapp. Det är lite lurigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|