FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Får man lov att posta länkar här?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...l=vackrast&s=wn
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det kanske har förändrats den senaste veckan? Jag läste mitt eget klarsynta svar och bedömer värdet till 100:-.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
har bade ett community och ett avancerat dating system som jag skulle kunna tanka salja koden till, PMa mig for att se live exemplar pa dessa system obs PMa mig inte om ni inte har en budget pa mer an 50k
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Det finns 2 sätt att värdera internetsajter (egentliga inga)
1. Intäkter (Reklam/Medlemsavgifter) En tumregel här är att värderingen är ca 1 års intäkter + (antal timmar för utvecklingskostnad / 5). En sajt som drar in 10.000 kr / månad och som har tagit ungefär 500 timmar att utveckla kan således säljas för ungefär 150.000 kr 2. Aktiva medlemmar För communitys brukar det ligga på ungefär 1,50 kr / medlem Med ovanstående beräkningar borde Lunarstorm vara värt c:a 15-20 miljoner kronor, vilket nog inte är så fel. Självklart spelar Varumärke mm in och värdet skiljer självklart åt mellan olika värderingsmän. OBS! Detta är ett sätt att värdera en sajt på. Dvs inte företaget bakom sajten! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
nej menar 50k, vi behover inte diskutera priset i denna trad, nar man prissatter en mjukvara sa tittar man pa flera faktorer sa vi behover inte ga in i detaljer. har du hittat ett program som ar gjord pa andra sidan varlden dar arbetskraften ar billig, eller om du har hittat ett system gjord av ett geek som inte har nagot battre for sig an att forstora programeringsmarknaden sa grattis, kop det programmet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Nja, vill einte diskutera priset gentemot funktioner mm. Trodde kanske att du hade fått in en nolla fel och då skulle jag kunna tänkamig köpa ett sådant system av svensk företag istället för ett utländskt, man skall helst stödja de svenska företaget ju. Men visst, för det priset så är det inte intressant längre.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|