FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Må kanske vara en dum fråga där svaret är "det är olika", men jag undrar om någon har koll på vilken ratio folk LÄSER runt på ett forum v.s SKRIVER ett inlägg? Eller varierar det så pass mycket mellan intresseområden för forumet så att det inte går att säga generellt?
Anledningen till att jag frågar är för att jag ska veta om jag ska snabba upp sql-frågorna genom att agregera vissa uträkningar (görs när någon postar ett inlägg) eller om jag ska göra beräkningarna vid varje laddning av exempelvis forumets startsida. Frågan är om det är värt mödan liksom.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
100:1, låter det trovärdigt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det beror ju helt på vad det är för användare. Användare som jag läser runt enormt mycket innan vi skriver något medans andra skriver i nästan varje tråd de läser.
Det blir nog svårt att få ut något som ens skulle vara i närheten av verkligheten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi skulle ju kunna göra en liten undersökning
![]() Själv svarar jag på trådar då jag känner att jag har ett bra svar som fungerar... Men jag svarar inte på alla trådar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Ok, men om vi pratar antal lästa trådar per besök och för personer med ett intresse för det forumet handlar om.
Kanske 5:1 upp till 10:1 är troligt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|