FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan man se någonstans om en ny sida som man lagt upp blivit indexerad av t.ex. Google? Hur länge brukar det dröja?
Jag kan ju kolla manuellt genom specifik sökning som ger träff på just min nya sida. Kollade idag och en ny sida jag la upp igår kom inte upp, medan en ny sida som jag la upp i förrgår hittades. Det borde ju dock finnas något mer precist verktyg för detta eller? /Gastronomen Gastronomen Sverige Din BLOG för svensk gastronomi http://www.gastronomen.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det beror helt på hur ofta din sida brukar uppdateras och vad du har för "värde" i googles system.
Ibland kan sidor bli indexerade på ett par timmar, ibland tar det två veckor. Det finns knappast något verktyg som kan beräkna detta såvida inte google själva utvecklar ett. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
VIP
|
Det verkar gå lite i vågor
![]() Brukar oftast ta 1-2 veckor för mig, men det kan ta mer emellanåt. Stressa inte upp dig utan vänta och anmäl inte din sida 2 gånger, det är inget bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Fast det var inte en fråga om hur lång tid det tar när man reggar sin sajt första gången, utan en sajt som redan är reggad och får NYA sidor till sig. Eftersom jag bloggar blir det i princip en ny sida varje dag. Frågan är ledtid innan Google upptäckt och indexerat min NYA sida.
/Gastronomen Gastronomen Sverige Din BLOG för svensk gastronomi http://www.gastronomen.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
gastronomen, det går inte att svara på konkret.
Jag tror inte ens att google själva skulle kunna ge dig ett tillförlitligt långsiktigt svar. Det enklaste du kan göra är att gå in på google, skriva in din url i sökrutan och kolla när den senast blev indexerad enligt google. Google indexerar nya länkar när de hittar den, så om din huvudsida blir indexerad en gång om dygnet så kan du säkert räkna med att det åtminstonde tar ett par dagar innan undersidor blir indexerade. För att svara konkret så kan jag säga att om man tittar på en av mina siter, nyhetsportalen.se, så är undersidorna indexerade inom ungefär 24 timmar. Kod:
15/06/05 00:32 DN Ekonomi Norrmännen vill dra sig ur Coop Norden h t t p://ww w.nyhetspo rtalen.se/v958147.html Kod:
15/06/05 09:02 DN Ekonomi Ericsson inleder samarbete med Napster h t tp://w ww.nyhetsporta len.se/v958745.html Du får helt enkelt kolla själv vad som gäller på just din webbplats, det beror på pagerank och hur aktiva google är som vi tidigare berättat. Edit: tog bort automatlänkar. Igen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
site:www.minsida.se ger för många sidor, men att skriva in bara sin url www.minsida.se och sen kolla cachen verkar funka, då kan jag se vad dom fått med senast och vilken tid det cachades. För min sajt verkar det dyka upp efter ca. ett dygn.
/Gastronomen Gastronomen Sverige Din BLOG för svensk gastronomi http://www.gastronomen.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hmm.. Har samma problem... Min sida cacheas inte ens trots kanske en månad online.. Kan det ta upp till sex månader? Det är vad jag hört i alla fall..
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|