FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
trots att jag la mina skor på hyllan för några år sedan fick även jag ett nummer av tidningen.. misstänker att man måste avregistrera sig skriftligt hos fotbollsförbundet osv.. men varför klagar alla just på detta, får ju hela tiden tidningar som är relaterade till fotboll (Ex. Stadium fotbollskampanj osv) trots att jag inte är medlem i Stadium eller så..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick min tidning precis i anslutning till att min prenumation gick ut. Klagar inte men jag förstår att detta kan öppna upp för IRL-spam, gud bevare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag tror f.ö. att många universitet skickar ut kurskataloger och liknande till sin målgrupp i "rätt" åldersgrupp och med en studieförberedande bakgrund från gymnasiet. Så om du stämmer in på det så är det inte alltför förvånande.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
man tänker lite närmare på situationen.. Vad är skillnaden på att skicka ut gratis kataloger, reklamblad, böcker, cd rom skiver, underkläder, bransch press etc etc till att skicka ut gratis tidningar? Måste all post godkännas av mottagaren oavsett om det är en tidning eller 40kg reklam varje dag? Kan man räkna en gratis tidning som reklam, vad är det för skillnad på en 50 sidors reklam katalog med underkläder och 50 sidors gratis tidning? Vart ska man dra gränsen, är det pga moore's innehåll det inte är reklam.. Naturligtvis ska man inte skicka ut Porr olikn men vart drar man gränsen på reklam och inte reklam med hänsyn till om man ska kontakta mottagarna först? / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför fick inte jag någon Moore för. :'(
|
|||