FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fick precis reda på att skattepengarna kommer när som helst för de som deklarerat via internet och inte har firma.
2005-06-04 Utbetalning -8 177 står det på skattekontot så pengarna dyker nog upp imorgon. ska bli sköna slantar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Betala hyran
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har faktiskt inte riktigt planerat vad jag ska köpa för pengarna man får tillbaks.. Blir väl någon resa eller likn skulle jag gissa på för en del av pengarna sedan blir det väl lite diverse datorprodukter också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
wohooo, härligt att höra.. Slipper betala iår
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är det inte så att de flesta här får restskatt?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Drygt 2000 tillbaks här, enligt skattekontot.
![]() Men egentligen är det ju dumt att få pengar tillbaka. Varför låna ut till staten? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Då ska jag komma med ett riktigt bra tips...
Bakgrund Som delägare/grundare i ett AB och dessutom med en enskild firma är det särskild deklaration som gäller. "Revisorn" löser allt och pengarna brukar ju komma i december. Normalt brukar det bli lite tillbaka, men för ett par år sedan knarkade jag väl eller något då jag skulle ansöka om jämkning på bolånet. Resulterade i en restskatt på 8000 (vilket är ganska saftigt när man räknat med att får 3-4K tillbaka från staten. Vägrade jämka senaste året och skulle preliminärt få tillbaka 13K. "Revisorn" fixar med lite magi en återbetalning på 23K. Trevligt i december. Tipset Revisorn tipsar om att ansöka om tidigare återbetalning. Gjorde detta... Gav en utbetalning på 23K 3v efter att jag skickade in min deklaration. Ok, det är en preliminär återbetalning så om RSV inte gillar min deklaration blir det till att betala tillbaka, men jag känner mig lugn. Så tipset är att ansöka om tidigare återbetalning... Förekommande av gnäll Ja jag är dum i huvet som lånar ut pengar till staten. Ja jag är en dålig människa som inte kan spara pengarna om jag får dem i handen. ja jag använder staten som påtvingat sparande. Ja jag är skitglad över återbäringen eftersom den varje år är pengar jag glömt och inte räknar med så det blir bara nöjen för hela slanten. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|