FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Folks paranoia kan man inte rå för. /Zoran |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Visst klarar antaligen inte bottar av kakor... Problemet ligger nu i att användarnas webbläsare klarar av det och att förlita sig på kakor tänker jag inte göra så det kommer göra system mer osäkert än det redan är idag. Däremot är javascript nog en ultimat lösning. Hur kan jag göra javascriptet oläsligt vid "Visa källa"?
Varför vill man lägga ner besväret av att fuska på en topplista? 1. För att boten förmodligen kommer fungera på andra topplistor också då alla bygger på i princip samma teknik. Klarar man att fuska på den som är mest bevakad så klarar man dem andra också... 2. För att få 2000 besökare per dag från en lista så skulle nog tiden betala av sig i slutändan. Sen angående proxys så skickar de flesta inte med Referer-headern ändå så då fungerar inte mitt script ändå och de kommer direkt in i listan. Detta endast för SEO. Mitt sript bygger på att alla i en kategori länkar till mindomain.com/kategori. Scriptet kontrollerar om Referern tillhör någon medlem. Om så är fallet så laddas votingscriptet istället för själva listan. En topplista har massor av in-länkar så med tiden hoppas jag att systemet jag använder är bättre än tekniken som de flesta använder vote.php?siteid=xxx. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
/Zoran |