FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det borde vara riskabelt att erbjuda tjänsten på sin egen domän, däremot är det ingen risk att använda tjänsten för att kolla sin domän (annars skulle det ju bara vara att kolla alla konkurenters domäner)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tjena
Jag kanske hamnar offtopic också men efter att ha läst den här tråden så är jag lite fundersam. Nu är det så att Altus tydligen kör en raid mot alla mina kunder och en av kunderna har köpt en sökmotoroptimering och en annan av kunderna hörde av sig idag och funderar på att anlita Altus. Dom blir alltså kontaktade av Altus och inte tvätemot och det gillar jag inte riktigt, så det vore intressant för mig att veta vad ni har för erfarenhet av Altus ? Levererar dom vad dom lovar ? För tillfället så kommer jag att varna alla mina kunder för Altus tack vare deras aggresiva marknadsföring mot mina kunder. Men om det är ett företag att lita på så kanske jag tar tillbaka min varning men att ge sig på alla mina kunder och tydligen har dom lite flyt i att få mina kunder att köpa deras produkt så måste jag verkligen få veta lite mer om Altus så att inte mina kunder luras till något som inte är värt pengarna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
DistansData; jag kan tyvär inte svara dig på om Altus är "bra" eller ej, däremot så ser jag inget konstigt i att företag faktiskt säljer in sin tjänst genom att ringa upp presumtiva kunder. Det kanske inte blir så mycket bussiness om man bara sitter vid telefonen och väntar på att intressenter själva ska ringa upp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det här med att ringa upp presumtiva kunder är det delade meningar om, jag gillar ju själv inte att bli störd av diverse försäljare och dom flesta tycker nog likadant.
Det finns andra sätt att få kunder än att ringa upp folk, vi alla andra får ju kunder så varför skulle in Altus också kunna få kunder utan att jaga dom ? Faran med just Altus är ju att jag har aldrig hört talas om dom innan och om dom leverar en dålig produkt så kommer jag att få ta tag i alla mina eventuellt besvikna kunders problem som dom får med Altus. Då är det bättre att jag tar tag i det nu innan någon eventuellt råkar illa ut och att Altus spammar och ringer upp alla mina kunder ser jag som ett väldigt dåligt marknadsföringssätt. Jag likställer det med att ett företag går igenom t.ex Pioneers kundstock och föreslår en affär till alla dom kunderna. Det är helt fel att jobba så enligt mig. Nu kan ju Altus vara seriösa och bra men marknadsföringensättet dom använder sig av gör ju att dom sänkte sig själva i mina och mitt företags ögon. Därför behöver jag lite info om hur dom sköter sig från er som vet nåt, sköter dom sig dåligt så kommer jag att rekommendera ett annat SEO-företag till alla mina kunder som funderar på det eller kontaktas av Altus. Sköter sig Altus bra så är det ju inga problem för mina kunder att anlita Altus om dom vill. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Tillåt mig att skratta ![]() |
||