FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Validating
|
För att lista din erotikshop så måste du gå till "Adult".
Är den svensk så gå till http://dmoz.org/Adult/World/Svenska/Shopping/ Det bojkottas absolut inte, endast separerat ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Fördelarna med "högprsidor" som att dom freshbotas ofta och vissa andra förmåner finns kvar, men det är inte som det var, sedan om minskningen av betydelsen är här för att stanna eller inte återstår att se. Det jag reagerade över är "absolut viktigaste stället att så med sina kunder som man optimerar på" som jag inte tycker stämmer, det är starka ord du skriver ![]() Citat:
![]() Ex detta som jag gissar på är saxat från WW Intern länktext: 10 poäng Titel: 10 poäng Domän namn: 7 poäng H1-H2 text: 5 poäng Första ordet i ett stycke: 5 poäng Sökväg eller filnamn: 4 poäng Närliggande nyckelord (multi keywords): 4 poäng Början av en mening: 1.5 poäng Fetstil eller kursiv text: 1 poäng (Sökmotoroptimering eller sökmotoroptimering) Användning i text: 1 poäng Alt tag: 0.5 poäng Meta description: 0.5 poäng Meta keywords: 0.05 poäng Ett jättebra sätt att överoptimera sidna är att följa denna lista, spamfiltret direkt, du är med på mitt skämt va? Inget är som det var för 1 månad sedan. Som MWMedia skrev Citat:
WN
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjena alla. Kul att jag tillslut hittade ett ww forum på svenska. Det kanske blir lite mer lättbegripligt nu då. Och hej igen Tjörnmannen.
Reagerade lite över listan. TjörnRunt, varifrån kommer källan till detta? Eller rättare sagt vad styrker du infon med? Och om algosarna är ändrade hur skall den då egentligen vara? Jag sög tag i Kungsbacka som red för ODP förra året men lade ner för ett tag sedan pga tidsbrist. Jag uppfattade iallafall situationen likadan som TjörnRunt beskrev den, nämligen att det trots allt är av mycket stor vikt att vara med i registret. Frågan är då bara hur många poäng den ger i nedanstående lista. Jag har fatta det som att ett deltagande i ODP är av avgörande betydelse. Men det är ju sånt här man aldrig kan få reda på så länge som algossarna hålls hemliga. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vilka algoritmer tror ni Altavista och Yahoo kör efter?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Validating
|
Vad man skall, kan, vill, tycker att man skall använda i den listan är ju upp till optimeraren.
När skrevs den, Maj-203, en hel livstids sedan ![]() Ville med den listan (som var ett inlägg på Webmasterworld om jag inte minns fel) visa dom oinvigda som tror att keywords är nyckeln till evig lycka ! Tror fortfarande att prioriteringen ligger ganska bra på listan med en och annan omflyttning i listan kanske. Och visst, gör du allt detta så fastnar det säkert i spamfilter men det är inte meningen med listan. Lägg ner krut på en bra titel istället för keyywords som många trodde då, och fortfarande (nu pratar jag om "svensson"). Artiklarna är till för att upplysa om vad som är möjligt och omöjligt. Ni hittar nog MASSOR som inte stämmer enligt er uppfattning där (eller inte länge gäller) Men det är ett försök att på ett pedagogiskt sätt utan fackspråk försöka få "svensson" insatt i vad det handlar om. Kanske lyckat, kanske misslyckat, vad vet jag :blink: Hans Sandblom | www.tjorndesign.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Sedan, bra websida du har, trevlig och informativ till kunden, mycket intressant att se dina dokument om "Sökmotor marknadsföring" WN
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Validating
|
Ville bara förtydliga mig lite !
Sen har det väl inte direkt med DMOZ att göra ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag tycker det var en bra lista att utgå från. Den är tankvärd även om allting förändrar sig så är det väl ändå dom sakerna man skall ha i huvet när man börjar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Validating
|
Regionalt har böjat användas av Google igen.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|