FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Blev precis glad över att jag fått mitt F-skattebevis för min nya egenfirma. Nu återstår bara ett problem. Jag fick mitt namn "JW webbdesign" avslaget från bolagsverket pga att "JW" är ett varumärke (inte vet jag vad) och "kan förväxlas". Jag kollade upp det på PRVs webbplats och läste deras webbsida om förväxlingsbarhet men finner inte att jag faller inom deras beskrivning. Inte bara det, efter att jag Googlat lite fann jag dessa här med "JW": "JW Design" (enskild firma som startades i januari 2005) "JW Montage" "JW Konsult" "JW:s Elservice" "JW Träprodukter AB" "JW Rörservice AB" "JW:s Grävtjänst" "JW Fly Design" "JW Brunnsborrning AB" Vad tycker ni jag ska göra? Ska jag e-maila PRV eller ringa Bolagsverket? Någon som har någon erfarenhet? Inte tänker jag ändra mitt namn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om det är enskild firma du har måste du inte registrera den hos PRV, räcker hos skattemyndigheten. Då kan du använda det namnet utan att du registrerar det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
JW Webbdesign
& JW Design JW Fly Design Är ju ganska lika det måste man ju hålla med om, men iofs om det nu fanns 2 tidigare vad gör då 3. Minst ett av dom du googlat fram är nog inte registrerat. Thomas
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Varumärken kan du kontrollera här http://www.prv.se/vmi/ och JW är ett varumärke.
Edit: Om du reggar firman som "Jim Westergren Webbdesign" sedan i all korrespondans använder dig av JW Webbdesign. Skriver lite smått längst ned på fakturorna och på hemsidan firmanamet i klartext. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det där får du ALDRIG igenom om du inte får skriftligt godkännande från de aktuella företagen. Ett tips är att lägga ner det direkt och komma på något annat namn helt enkelt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om de kunde bli godkända så borde även jag det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Vad gäller företagsnamnet så gäller skyddet bara i ett län för EF såvida man inte skyddsregistrerar i flera län. Avslaget kan bero på att det finns företag i samma län som du och därmed uppbär skydd hos bolagsverket. Varför inte välja JW Webbproduktion, JW Produktion eller liknande, det är inte bara design du pysslar med vad jag förstår? Väljer du ett neutralt namn hindrar inte detta förändrat inriktning i företaget om detta skulle ske. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|