FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Barnp*rr är enligt (samt de flesta?) min mening vidrigt och helt sjukt. Likaså olagligt i Sverige.
Tycker att censur på det här området är skitbra! De få enstaka gångerna jag har fått spam/råkat komma in på en site som har det har jag verkligen blivit äcklad, samt polisanmält det såklart. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Administratör
|
Lås in en pedofil som skulle ha begått ett brott annars istället för att slösa pengar på censure som kommer gås förbi hur lätt som helst, så tar jag gärna blind links till barnp*rrsidorna lite varstans. Den största skadan sker inte när enskilda tittar på det, det sker när barnen utnyttjas.
När pedofilerna ser bilderna på nätet är den största skadan redan skedd. Visst kanske man blockerar ett par betalsajter som de använder och därmed stryper intäkter, men jag är övertygad om att den interna kommunikationen är såpass att detta inte kommer drabba en enda pedofil långsiktigt.
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
JA!! SMART!
Få bort pedofilerna från nätet, så får se gå ut i lekparkerna i stället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Även om pedofili är sjukt, vidrigt eller vad man än tycker, så finns det.
Dessa flesta pedofiler nöjer sig med att runka till bilder och filmer... vad händer om de bilderna och filmerna försvinner? Alltså, jag menar inte att verkliga bilder/filmer ska få finnas, det är inte rätt mot barnen, men teckade bilder/filmer är bättre att de får runka till, än att de gör övergrepp på barn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De flesta här verkar ha hakat upp sig på vad de säger att filtret ska stoppa. Problemet är, som ett fåtal insett, att denna typ av censur är farlig.
Varför? Jo vart ska man dra gränsen? Här blir det censur för något som inte är ett brott, såvida man inte sparar bilder på datorn. Om jag har läst allt rätt så måste man betala eller på annat sätt ta sig vidare in på sajterna för att ens vara i närheten av att begå ett brott. Jag försvarar inte bp eller pedofiler, jag pratar om principen och det faktum att man inte begår ett brott bara genom att surfa till dessa sidor. Med detta bedömningssätt så ska Lunar, Flashback, Aftonbladet m.fl. också stängas av. Man KAN begå brott däroch det HAR begåtts brott på dess sidor. Det här sättet att attackera problemet är lika intelligent som att försöka stoppa rattonykterhet genom att stoppa all alkoholreklam. EDIT: Rättade lite småfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Håller med westman.. Tycker överhuvudtaget att det anammas och/eller diskuteras för mycket paniklösningar i Sverige nuförtiden... Alltid bättre att ta tag i problemen på konstruktiva sätt... Och detta känns ganska ogenomtänkt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det bästa är väl att inte spärra dom utan man sätter in ett "spyware" progg som sniffar mot dessa sidor ist. så att man kan ha benkoll vilka ipnummer som är där och härjar och sedan göra tillslag mot dessa "kunder" och beslagta deras datorer och sedan sätta kniven i deras paket så att man gör om dessa DJUR till något helt annat
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|