FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har gjort två stycken asp-sidor. Den första hämtar in två poster från min access databas. På denna sida har jag gjort en länk som hämtar upp resterande information från databasen.
Jag har inga problem att få upp dem var för sig men problemet kommer om jag vill göra två frames. Den ena framen fungerar som den ska men när jag anropar den andra sidan som ska öppnas i den tomma framen får jag ett felmeddelande trots att jag har precis samma kod som tioll den som fungerar. Visst borde man kunna öppna en aspsida i en frame eller ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om du skriver ut felmeddelandet så har andra en chans att tala om vad som är fel...
Likaså bör du posta lite enkel kod på vad du försöker göra. För som du själv säger "borde" det funka, men utan info om vad du försöker göra och vilket fel du får så kan jag lika gärna köpa en lott. Chansen att jag vinner en miljon på lotten är större än att jag kan hjälpa dig givet den information du gett oss. Och ja - jag är stum av förvåning över hur många som försöker få hjälp utan att ange några detaljer. Inget mot dig personligen (verkligen inte), men man börjar ju nästan undra om ni inte vill ha hjälp ens... Så jag instämmer med rubriken... varför? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
eg0master har rätt, ge oss lite mer info så får du hjälp. Allt annat blir ren spekulation som riskerar att vara helt irrelevant.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Koden är "
<% Set MinCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection") Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") MinCon="Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ="& server.mappath("ny.mdb") SQL = "SELECT * From obs" rs.Open SQL, MinCon %> <body> <h1 align="center"></h1> <table width="235" height="101" border="0" align="left"> <tr bgcolor="#FFFFFF"> <td width="92">Märke</td> <td width="121"><div align="center">Modell</div></td> </tr> <% Do While Not rs.EOF %> <tr bgcolor="#FFFFFF"> <td><%=rs("Märke")%></td> <td><a href = varacyklar21.asp target="main"?Modell=<%=rs("Modell")%>><%=rs("Mode ll")%></a></td> </tr> <% rs.MoveNext loop %> </table> </p> </p> <blockquote> <blockquote> <div align="left"></div> </p> </blockquote> </blockquote> </body>" Svaret är" ADODB.Field error '80020009' Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record. /varacyklar21.asp, line 0 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Beror inte detta bara på att du får fel inparametrar från den citerade länken? Borde istället se ut något som: " TARGET="main"><%=rs("Modell")%> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack, jag klistrade in din kod och nu fungerar det!!
Tack än en gång |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|