FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Jag har lite problem när det gäller att skapa en dropdown meny. Här kommer lite kod. Javascript: function menu(id, meny){ var menu = id; var drop = document.getElementById('menu' + meny); if(menu.style.backgroundColor == "" || menu.style.backgroundColor == "#dadada") { menu.style.backgroundColor = "#CECECE"; menu.style.borderLeftColor = "#B9B9B9"; menu.style.borderRightColor = "#B9B9B9"; menu.style.borderLeftWidth = "1px"; menu.style.borderLeftStyle = "solid"; menu.style.borderRightStyle = "solid"; menu.style.borderRightWidth = "1px"; menu.style.cursor = "arrow" //--- Visa menyn --- //drop.style.visibility = "visible"; drop.style.display = ""; drop.style.position = "relative"; drop.style.zIndex = "10"; drop.style.left = "10px"; drop.style.top = "100px"; }else{ menu.style.backgroundColor = "#DADADA"; menu.style.borderLeftColor = "#DADADA"; menu.style.borderRightColor = "#DADADA"; menu.style.borderLeftWidth = "1px"; menu.style.borderLeftStyle = "solid"; menu.style.borderRightStyle = "solid"; menu.style.borderRightWidth = "1px"; drop.style.display = "none"; //drop.style.visibility = "hidden"; } } Länk: <div style="float:left; height:25px; padding-right:10px; padding-left:10px; padding-top:5px; border-left-style:solid; border-left-width:1px; border-left-color:#DADADA; border-right-style:solid; border-right-width:1px; border-right-color:#DADADA;" onmouseover="menu(this, 1);" onmouseout="menu(this, 1);"> Startsidan <div id="menu1" style="border:1px solid #B9B9B9; position:relative; top:5px; left:-11px; display:none; height:200px; width:150px; padding-right:10px; padding-left:10px; padding-top:5px; background-color:#CECECE; z-index:10;"> </div> </div> Visst kan jag sätta Position till absolute och testa mig fram var menyerna är. Problemet då är att jag har dynamiska menyer som ändras i position. Så det blir inte alltid samma left värde på de olika länkarna. Har försökt med relatvie i position. Men detta fungerar inte då lagret visar sig i ett annat lager och förstör allt. Verkar inte som att z-index funkar med relative. Någon som har något tips? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|