FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tack för tipset, Hans. Där är nog "roten till det onda", vi jobbar på problemet...
/Bengt
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sandbox vad jag har förstått är ett namn på vad det sägs är en "låda" där alla nya siter hamnar i. När de väl är i den har de väldigt svårt att få bra placeringar. Det sägs även att man behöver ha sidan uppe ett bra tag innan man försvinner ur den och kan rankas "på riktigt". Själv är jag lite skeptisk till detta och har fått för mig att det är en ursäkt många har för att deras sidor inte rankas bra... Vad säger ni andra om sandbox, anser ni att den finns och någon kanske kan förklara lite utförligare eftersom jag inte är så hajj på det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej det är ingen sandbox, det är som ztream säger att sidorna är för lika. Ändra titel och meta-taggarna så kommer det att lösa sig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Det fanns för stor likhet, men vi har i stort sett löst det. Dock var det troligtvis Hans som hade mest rätt här (inte första gången). Vi kommer fram till det. Anders har omprogrammerat som en besatt nu, så det är också löst redan. Så nu är det bara att avvakta och se. Tack ska ni ha för tips och råd. /Bengt
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
sandbox fenomenet ska inte vara att nya sidor rankas sämre, utan snarare följande:
om en ny sida får inlänkar onaturligt snabbt kan den hamna i sandlådan och rankas sämre. Detta ska alltså vara ett sätt att få seo-firmor att inte använda trix och automatlänkprogram. Länkar ska komma från andra webmasters som, helt baserat på sidans kvalitativa innehåll bedömer den som värdig att länka till. Huruvida fenomenet existerar i realiteten är väl ungefär som med UFO. En del hävdar att dom sett dom :) Jag har faktiskt tvärt om upplevt en "smekmånad" med nya sajter som de första 7 - 14 dagarna rankar löjligt högt för att sedan stabilisera sig på en lägre plats. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|