FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har fått ett erbjudande om att köpa rätt många artiklar till ett pris av ca $10 per styck. Dessa artiklar säljs också till andra. Dessa artiklar skulle utgöra ett rätt bra innehåll på min sida men om så gott som allt mitt innehåll även finns på andra ställen kanske jag blir straffad av google? Skulle i såna fall hela min sajt bli straffad eller skulle bara sidorna med icke-unikt innehåll bli straffade? Skulle även lägga till egna artiklar tänkte jag men de inköpta skulle vara dominerande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Emil
Det du kan göra är att lägga till mer information på dina sidor för att inte google sak straffa dig, lägg till affiliate programs, adsense ads samt skriv lite mer info runt artikeln. Försök att få minst 1/3 av din sida med annan information så ska du klara dig.. Funkar ialla fall för mig under åren.. Emil. Jag har under åren samlat på mig över 11.000 artiklar som jag tänkte sälja till någon som är intresserad (betydligt billigare än $10 per artikel). Har själv varken tid eller intresse att göra något av dem. Artiklarna är på Engelska inom följande områden: Automotive, Business and Finance, Computers and The Internet, Family, Food and Drink, Health and Fitness, Home Improvement, Kids and Teens, Legal, Marketing, Online Business, Parenting, Recreation and Sports, Self Improvement and Motivation, Travel and Leisure, Web Development, Web Site Promotion, Women and Women's Issues, Writing mfl mfl Det du kan göra är att: - lägga till dina adsense ads ock lägga upp dem på din site. Det här är en fantastisk chans att få mängder av adsense clicks 24/7. - Bygga fler innehållsrika siter snabbt för SE trafik & länk trafik/byten för att tjäna pengar genom din annonser. - Lägg till affiliate program till dina artiklar ock tjäna pengar från flera håll samtidigt. - Använd dina artiklar till att bygga mini-courses, newsletters, blogs, etc. för att tjäna pengar genom adsense, affiliate programs eller använd dem för att bygga upp din egen lista (newsletter, opt in list) med personer som blir din egen cash machine 24/7 - Sälj artiklarna vidare till andra som är intresserade ock tjäna igen din investering många många gånger om. - Bygg nya siter optimerade för artiklarnas keywords. Genom att använda din trafik från andra siter idag eller från annan trafikkälla så som adwords, ebay, ppc trafik osv så kan du lätt tjäna bra med pengar snabbt. Om du gör det här på rätt sätt så finns det inga gränser..Självklart kan jag stå till tjänst med tips och annat men jag kommer inte att bygga sidorna åt dig. Hör av dig om det är till intresse. / Tomas Edit: vet inte varför jag skrev henrik när det ska vara emil, ursäkta Emil.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
11 000 artiklar? Borde inte åtminståne några av dessa 11 000 artiklarna ha en copyright som skyddar dom? Det är ju rätt många menar jag :)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej
Du är fri att göra vad du vill med artiklarna, några kräver dock att förfatarens info ska ingå andra kan du klippa och klistra som du vill.. / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Validating
|
Hmmmm.
1/3 del som skiljer sig... Knappast tillräckligt. "Duplicate content" är den stösta faran, för att försäkra, 2/3-delar bör vara unikt. Dup Content är **no**no** |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Självklart är mer bättre, men minst 1/3 bör vara av annan info sen beror det på hur du lägger upp det.
Har fungerat för oss under de senaste 10 åren utan problem men som sagt det beror lite på hur du lägger upp det. . och om du använder rena websidor eller blog sidor, directories, newsletter directories, etc etc / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Men alltså.. Google borde väl inte straffa hela sajten om man har icke-unikt innehåll. Räcker det inte med att straffa själva undersidorna? Det jag oroar mig för är om även andra sidor på domänen blir straffade. Vet inte om jag skulle orka lägga till innehåll på alla sidor eftersom poängen med att köpa artiklar är att man ska slippa skriva själv. Artiklarna du nämnde Tomas tillhörde inte det ämnesområde jag var intresserad av nämligen poker..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Google rankar enskilda sidor, inte domäner, så de andra sidorna på din domän kan omöjligt bli straffade.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Administratör
|
Att påstå att Google aldrig tittar på något annat än URL är att förenkla det hela. Det finns många exempel där både domäner och IP-adresser blivit uteslutna. Om detta finns med i de automatiska algoritmerna kan jag däremot inte säga.
![]() |
Svara |
|
|