FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Har fått i ett program som heter Click Me i datorn. Det är en liten grön ikon som hela tiden dyker upp på skrivbordet! När man går ut på nätet aktiveras den lille rackaren och talar i en ruta om att det här samtalet inte är gratis (står på engelska). Man kan då klicka Ja eller Nej. Jag vill få bort det här programmet en gång för alla. Nån som vet hur jag får bort eländet?? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hijackthis har alltid lyckats få bort de mest enventna spyware och trojaner då jag har haft något.
Det är ett väldigt simpelt gratis program och man får passa sig för att inte ställa till det om man inte vet vad man gör. http://www.merijn.org/files/hijackthis.zip Boota i safe mode innan du kör det så skall det klara av det mesta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vet du vad det är för program jag menar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det låter som någon slags dialer och jag förmodar att de försökt göra så det inte så lätt går att avlägsna.
Ladda ner hijackthis och spara en logg från det. Sedan posta resultatet här så kan jag titta om jag kan se vad du skall göra. Det går att sabba en del om man avaktiverar fel grejer med hijackthis, så man får se till att man vet vad man rör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Search & Destroy är också ett bra program för att få bort sånt där skräp.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|