FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej,
Har 2 kanaler upplagda i mitt adsensekonto, båda i formatet "domännamn.se" för att få de två domänernas statistik separerade. Men jag undrar varför adsense visar olika statistik när man väljer att visa dessa båda som "Visa: Sammanlagda data" till skillnad från "Visa: Kanaldata"??? Med Sammanlagda så får jag 3 gånger så mycket sidvisningar/click som när jag visar kanaldatat var för sig (grupperat efter "Både och") Är det jag som gör fel... eller är det bara så att det separata kanaldatat ligger 1 dag efter i statistik gentemot den sammanlagda? <_< |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
I början av året tog det upp till 2 dygn innan kanalsepareringen var fullständig. Har inte kollat om detta ändrats, men testa gå tillbaka i tiden några dagar och se om det fortfarande är knas.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det finns enkla scripts att köpa eller hitta gratis online där du kan få direkt statistik.
Googles kanaler är långt ifrån bra och är absolut inget som jag rekar till någon som vill vara seriös ock långsiktig med sina kampanjer. Gör en sökning efter "adsense tracker" online så hittar du ett antal scripts/program som är många gånger bättre än googles. Lycka till! / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Robert!
Det är två olika enheter som visas. Det ena är "antal sidvisningar" när kanalerna visas tillsammans. När du sen byter till att visa endast den ena kanalen så blir enheten "antal annonsenheter" och efter som man kan ha flera annonsenheter på en sidan blir det en helt annan siffra... som inte alls går att jämföra med den förra. *** Jag har skrivit till Google och frågat om detta och det ska vara så. Jag skrev att det är troligen rätt många som skulle uppskatta om det var samma enhet då det är ett troligt sätt många använder deras logg på. Dom svarade att det är möjligt dom ändrar det i framtiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
jahupp, tackar så mycket för svaren. Jag var endast nyfiken, det är inget kritiskt att jag inte kan se de individuella kanalernas statistik.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skriv gärna till dom du också!
Det suger ju fet äppelmos att man inte kan jämföra de olika domänerna på det viset! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Och där tackar vi tomas för dagens reklam.
Edit: jag gillar till hur du fick det till att adsenses kanaler inte duger, du får gärna beskriva vari de är missvisande? Har du märkt att det finns en länk med "download CSV"? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Adsense-tracking är ganska enkelt faktiskt. Har kört det i ett par månader nu och det ger en bra fingervisning om vilka sajter som funkar, vilka sidor som ger klick samt vilka annonsörer som genererar klick.
Om du mailar och ber snällt så kan du få mitt hack... ![]() kanske borde lägga ut det för download? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|