FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Hjälper ett kille med hans webb. Han fick följande säljbrev från ett sökmotoroptimeringsföretag. (exakt återgivet här, med stavfel och allt) ______________________________ Citat:
Någon som känner till detta företag? Jag har aldrig läst något värre iallafall. Börjar sökmotoroptimerings-företagen bli desperata eller? Kan de verkligen garantera det de skriver? Trodde inte man kunde veta exakt vilken plats en webbplats kunde få i en sökmotor. Vi har, som man kan se ovan, anlitat företaget Altus som gjort att vi ligger iallafall på första sidan på viktiga ord. Tror att vi betalat ca 4000:- för det. Är väl helt ok, men man vill ju alltid ligga högst självklart. Vad tycker ni, är detta värt att satsa på? Blir lite skeptisk efter att ha läst ovanstående... |
||
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om jag inte har helt fel, så finns författaren representerad här på WN.
TjörnDesign Hans webbsidor har gett mig många bra tips och generellt är hans inlägg och svar här på WN väldigt kvalitetsrika. P.S. Fyll i din profil enligt gällande regler. Där finns ingen webbplats på www.ejinte.se Edit: Såg att TjörnDesign heter Hans medans författaren heter Peter. Alltså inte samma person... Men företaget skulle jag lita på iallafall. |
|||
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ang. profilen så ändrade jag den med vilje för jag vill inte att mina kunder ska bli telefon-terroriserade av alla andra "krängare" som tror att de kan göra detta bättre...
Frågan är hur stor chans det är att få tillbaka pengarna om de inte lyckas? De borde ju kunna ta betalt i efterhand när resultatet är uppnått om de säger sig vara seriösa. Jag respekterar självklart att de kanske är det, men det de skrev gör mig osäker... |
||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Om de skulle ta betalt i efterhand så skulle det ju handla om att de litade på dig (kunden) och det gör de nog inte (vilket är ganska självklart). Det måste ju vara upp till dig att lita på dem (och därmed ge dem pengar o hoppas på det bästa om det otroliga skulle hända).
Rent generellt är det väl dock knappast troligt att ett seriöst företag kommer med sånna löften utan att ha ganska goda resultat i bagaget. |
||
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hmm, det är ju lite tråkigt om folk utnyttjar profilerna på WN för att försöka sno andras kunder, dock tror jag bättre om TjörnDesign än så. Det kanske är en lite för ivrigt säljare hos dem bara som behöver en liten lektion i hur man 1) får nya kunder 2) behåller de man redan har :)
|
||
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
silversmycke om du tycker att det dar ar ett skrattmail sa kan jag saga dig att altus inte ar mycke battre. Jag VET att de inte har gjort nagra stora forandringar pa din sida for att du ska klattra i ranking, den ENDA forandringen de sakert har gjort ar att leka runt med dina titel taggar and that's it, de ar inte mer kompetenta an sa. Mer om altus finns har: http://www.webmasternetwork.se/f11t6215.html
Men om du ar nojd sa skall man inte klaga, MEN SEOlogik skulle sakert fa dig att klattra bra mycke mer an vad altus har astdkommit. |
||
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hade en säljare skickat ett sånt mail hade jag sparkat honom dagen efter eller skickat honom på en ordentlig kurs i säljteknik.
Inget ont om SEOLogik (de är bra), men säljmailet är urkasst..
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
helt klart saljmailet later desperat men a andra sidan sa skall man inte domma ett foretags kvaliteer utefter saljtekniken. Att de har taskig saljpersonal behover inte betyda att den tekniska biten av foretaget ar lika urhalkat och det ar en optimerad websida man soker eller soker du forsaljare?
Men visst sa ger en god forsaljare foretaget en chans att bevisa deras konpetens men men... |
||
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Administratör
|
Riktigt värdelöst säljmail, kan inte annat än hålla med.
Angående profilen uppmanar jag dig härmed att fylla i information enligt forumets regler. Används forumet för att skicka reklam bör du kontakta en administratör eller moderator så att åtgärder kan tas.
Stängt ämne |
|
|