FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Har funderingar på att annonsera vi adwords. Har några frågor som jag inte hittat svar på som jag tänkte ni kunde hjälpa mig med ![]() 1. Kan man sätta en övre gräns per månad för mina kostnader? Även om jag sätter det på minimumkostnaden 50 öre per klick så kan det bli ganska mycket pengar per månad.. 2. Hur har annonsering fungerat för er via adwords? Har det gett nått resultat? 3. Vad styr hur högt upp jag hamnar som annonsör på ett visst "keyword"? Hur mkt pengar jag betalar per klick eller? 4. Binder man upp sig månadsvis för annonseringen eller? Har ni någon övrig intressant information om vad man ska tänka på så är jag väldigt tacksam! Tack för er hjälp! /Adde |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
1. Ja
2. Sådär. Mina avslut blir rätt dyra. 3. Hur mycket du max betalar per klick. Går att välja såklart. 4. Nej, vad jag vet betalar du sålänge du vill. Du kan pausa alla dina program när som helst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej Adde
Jag skulle vilja lägga till lite mer info till ovanstående svar .. 1) Tänk på att inte ligga för lågt då du kan få begränsade visningar för dina annonser, ofta är det bättre att ligga betydligt högre än din rekommenderade summa från google så att du är säker på att få maximalt med annonsvisningar. Det här kräver förståss att du får hålla lite koll på dina annonser beroende på vilket mål du har med annonsen. Annars Ja, du kan en övre gräns per månad för dina kostnader. 2) För mig har det fungerat mycket bra med adwords både med nischade projekt samt mer generella projekt, så bra att det idag inbringar 5 siffriga dollar belopp varje månad men det har tagit lång tid och massor av "trial and error" för att nå dessa resultat men när du en gång har kommit på hur du kan dra in ett par sälj per dag från en kampanj så är det "bara" att utveckla det till fler projekt.. Jag rekommenderar dock att du köper någon form av info om hur du bäst optimerar dina annonser och projekt för bästa resultat. Kolla in tex "The Definitive Guide to Google AdWords" av Perry Marshall till att börja med.. 3) Det som styr hur högt du kommer är inte bara hur mycket du betalar per klick som zstream skrev utan även ditt faktiska klickfrekvens och även själva annonstexten. Tänk också på att det inte alltid är bäst att ligga högst upp (pga av många nyfikna och ej köpkraftiga besökare), vi når oftast bästa resultatet på platserna 3-6. 4) Du binder inte upp dig för tex en månad utan du kan avbryta din annonsering när du vill.. Adde, hoppas att du har fått lite mer kött på bena. Lycka Till / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack så mycket för er hjälp, speciellt Tomas för ditt utförliga svar!
Ska läsa boken du rekommenderade! ![]() /Adde |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|